شهردار تهران چه خصوصیاتی باید داشته باشد

سیدابوالفضل موسوی بیدکی یک عضو کمیسیون عمران مجلس، تعریف رابطه شورای شهر و شهردار آینده تهران را در پس‌رفت یا پیشرفت تهران بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در راس مدیریت شهری، شورای شهر قرار دارد که می‌تواند شورای شهرداری یا شورای شهر باشد همچنین نظارت بر عملکرد شهرداری تنها یکی از مسئولیت‌های شورای شهر است بنابراین تعریف این رابطه بین شورای شهر پنجم و شهردار آینده تهران مشخص می‌کند شورای شهر، شورای شهرداری باشد یا واقعا شورای شهر. اگر این رابطه روشن نباشد، مشکلات تهران حل نخواهد شد.

وی با نقد عملکرد شورای شهر چهارم و شهردار فعلی تهران، گفت: حجم کارهای انجام شده در تهران نشان از میزان بدهی سنگین شهرداری تهران دارد. روش‌های تامین منابع مالی در برخی پروژه‌ها «کم هزینه» اما در بسیاری پروژه‌ها « بسیار پرهزینه» بوده است به نحوی که شهرداری تهران در این پروژه‌ها برای تامین مثلا هزار تومان، دو هزار تومان بدهکار شده است. در شورای شهر چهارم این اتفاق افتاد، یعنی تلاشی که برای اجرایی شدن پروژه‌های شهری در تهران شد، فوق‌العاده زیاد بود. بدهی‌های سنگین مالی شهرداری همزمان با پایان کار شورای شهر چهارم و شهردار فعلی تهران، پایان نمی‌یابد و احتمالا تا چند سال آینده شورای پنجم و شهردار آینده تهران درگیر این بدهی‌ها خواهند بود.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: بدهی‌های کلان تهران که شورای چهارم و شهردار فعلی تهران برای شهر به وجود آوردند، قابل انکار نیست، از شورای شهر پنجم می‌خواهیم که «خیلی خوب» این معضل را حل کند.

موسوی ادامه داد: معضل بدهی‌های سنگین شهرداری تهران مثل دوی امدادی است که شورای پنجم و شهردار جدید مجبور به اصلاح اشکالات و ادامه همان مسیر هستند تا ساختار مالی شهرداری تهران به‌هم نخورد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: شهردار تهران باید نسبت به مسائل شهری، قانون Law شهر و قانون شوراها کاملا مسلط و تجربه اجرایی قوی و تخصص در زمینه عمران، آبادانی و مدیریت شهری داشته باشد و کلان‌شهر تهران را با همه مشکلاتش به درستی اداره کند.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

کدخبر: 288140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟