چگونگی ارتباط موثر با کودکان سرطانی

کارگاه «کار با کودک» به منظور آموزش نحوه ارتباط مؤثر با کودکان مبتلا به سرطان با حضور بیش از 150 نفر از داوطلبان علاقه‌مند به این حوزه در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

در این کارگاه 4 ساعته اصول ارتباطی با کودکان مبتلا به سرطان توسط روانشناسان، پرستاران و داوطلبان محک آموزش داده شد. همچنین فعالیت داوطلبان کار با کودک شامل «اتاق بازی»، «هنر درمانی»، «تدریس» و «ترالی کتاب» توسط سرگروه‌های داوطلب هر بخش معرفی گردید.

علاقه‌مندان به این حوزه پس از شرکت در این کارگاه و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، به عنوان داوطلب کار با کودک شناخته می‌شوند و یکی از گروه‌هایی هستند که با اختصاص زمان خود، محک را در ارتقا کیفیت زندگی فرزندانش یاری می‌دهند.

میزان فعالیت داوطلبان در سال 1395 بیش از 145 هزار ساعت بوده است که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و 380 میلیون تومان می‌رسد. از آنجایی که بخش عمده‌ای از داوطلبان، علاقه‌مند به کار با کودک مبتلا به سرطان هستند، در این کارگاه‌‌ها تلاش می‌شود تا با شناخت کافی نسبت به وضعیت کودک مبتلا به سرطان، توانمندی خودشان را در ارتباط با آنها پیدا کنند.

در صورتی که توانایی لازم در این زمینه را داشته باشند، با آموزش‌های تکمیلی همراه کارشناسان روانشناسی و مددکاران اجتماعی بخش خدمات حمایتی محک می‌شوند تا لحظات شادی را برای کودک مبتلا به سرطان ایجاد نمایند و کیفیت زندگی ایشان را در مسیر درمان ارتقا دهند.

در شرایطی که هر روز 6 کودک جدید تحت حمایت محک قرار می‌گیرند، داوطلبان ارتباط با کودک می‎‌توانند با فراهم کردن زمینه ارائه خدمات روان‌درمانی و پرداختن به کیفیت زندگی کودکان، درمان و حمایت همه‌جانبه را برای آنان هموارتر سازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟