شناسایی 10 استان پرخطر نیازمند احداث مراکز جدید ترک اعتیاد

فرید براتی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت، اظهار کرد: عمده معلولیت‌ها در کشور ناشی از تصادفات رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه 12 تا 13 هزار معلول کشور در حوادث Accidents رانندگی دچار آسیب جسمی شدند، افزود: نزدیک به 40 درصد معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنتیک است.

براتی در خصوص تعداد مراکز ترک اعتیاد در کشور تصریح کرد: حدود 2000 کلینیک سرپایی دارای مجوز از سازمان بهزیستی، 1200 مرکز اقامتی، 20 مرکز دراز مدت که اصطلاحا TC نامیده می‌شود و 140 مرکز DIC برای معتادان پرخطر وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 47 مرکز برای هشت تا9 هزار معتاد Addicted بی‌خانمان در کشور، بیان کرد: از این تعداد 10 تا 20 مرکز مربوط به زنان بی‌خانمان و معتاد است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه 60 تا 70 هزار مراجعه به تمام مراکز مذکور در کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: 18 تا 19 هزار مرکز مشاوره سازمان بهزیستی در سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر خدمت رسانی کردند.

براتی خاطرنشان کرد: با کمبود وجود مراکز ترک اعتیاد مواجه هستیم و این امر نیازمند این است که در مناطق مختلف بر اساس نیاز و با توزیع عادلانه در شهرستان‌های گوناگون اقدام به تاسیس مرکز شود.

وی در پایان گفت: در کشور حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟