چطوری دوستی نادرست رو تموم کنیم؟

امروز درباره این‎که این بعضی آدم‎ها چه کسانی هستند و چه‎جوری می‌‎تونیم بدون قهر و دعوا و به‌صورت مسالمت‎آمیز ارتباطمون رو باهاشون قطع کنیم، با هم گپ می‎زنیم.

ادامه ارتباط با چه دوستانی به نفعمون نیست؟

ما چرا دوست پیدا می‎کنیم؟ برای تنها نموندن؟ برای خوش گذروندن و تفریح کردن؟ برای حرف زدن درباره موضوعات مورد علاقه و نگرانی‎ها و دغدغه‎هامون؟ برای این‎که از هم چیز یاد بگیریم و به رشد هم کمک کنیم؟ هدف از دوستی، همه این‎ها می‎تونه باشه اما اگه فقط همون یکی دو مورد اول هم باشه، بازم خیلی مهمه که تنهایی‎مون رو با چه کسی پر می‎کنیم و خوشی‎مون رو با چه کسی شریک می‌شیم. هر کدوم از ما ممکنه در انتخاب دوست اشتباه کنیم اما اشتباه بزرگ تر اونه که به رابطه با آدم اشتباهی ادامه بدیم. دوستان اشتباهی یعنی کسانی که به موفقیت و خوشحالی تو حسادت می‎کنند؛ زیادی وابسته‌اند و دایره رفاقت‎ تو رو به خودشون محدود می‎کنند؛ اگر اوضاع بر وفق مرادشون نباشه به‎جای حرف زدن سکوت می‎کنند و با قهرکردن‎های زیاد تو رو مجبور می‎کنند به خواسته‎شون عمل کنی؛ خیرخواه نیستند و تو رو به ایستادن مقابل خانواده و جنگ و دعوا با اونا تشویق می‎کنند؛ کنار اون‎ها بودن، تو رو جایی که هستی متوقف می‎کنه و اجازه پیشرفت بهت نمیده. دوستان بد، می‎تونن کلی مشخصه دیگه هم داشته‎باشن، فقط مهمه که جسارت ارزیابی رابطه دوستانه‎ت رو داشته‎باشی و اگه فکر کردی ادامه دوستی به ضررت تموم میشه، بتونی تمومش کنی.

چطوری دوستی نادرست رو تموم کنیم؟

بدترین روش اینه که بدون هیچ حرفی، به رابطه‎ت خاتمه بدی؛ این‎طوری طرف مقابل مدام ازت توضیح می‎خواد (که البته حق هم داره) و ممکنه کارتون به توهین و دعوا بکشه. اما سخنرانی هم نکن، فقط بهش بگو که چرا تمایل به قطع رابطه داری. خاتمه دادن به یک دوستی چندساله، از لحاظ احساسی اصلا کار راحتی نیست اما اگه تصمیم خودت رو گرفتی، نباید اجازه بدی طرف مقابل احساساتت رو تحت‌تأثیر قرار بده؛ اون ممکنه گریه کنه، عصبانی بشه، عذرخواهی کنه، قول بده، تهدیدت کنه که مثلا رازهات رو برملا می‎کنه یا هرچیز دیگه‎ای. مصمم باش. اگه نمی‏تونی رودررو باهاش حرف بزنی، براش نامه بنویس یا بهش تلفن کن. ارتباطت رو توی فضای مجازی هم قطع کن. راستی! درسته که رابطه دوستانه‌تون تموم شده اما اصلا اجازه نداری پشت سر دوستت حرف بزنی!

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟