بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل محل اقامت زایران ایرانی در مدینه منوره

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید از نزدیک با زایران کشورمان و نیز مسئولان و مدیران و کارگزاران حج که در خدمت زایران هستند؛ در فضایی گرم و صمیمی دیدار و احوالپرسی کرد.

سرپرست زایران ایرانی خانه خدا در حالی وارد هتل "‌گلدن تولیب " واقع در نزدیکی مرقد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) شد که زایران کشورمان پس از شرکت در نمازجمعه و زیارت مرقد مطهر رحمه للعالمین؛ در رستوران هتل مشغول صرف غذا بودند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درفضایی سرشار از صمیمیت و مهربانی در کنار سفره پرنعمت زایران؛ میهمان خوان رحمت الهی شد.

بازار عکس سلفی با تلفن‌های هوشمند که امروزه در دست اکثر زایران کشورمان قابل رویت است داغ داغ بود و البته این سلفی گرفتن‌ها بعضا موجب کندی حرکت حجت الاسلام قاضی Judge عسکر در بین زایران می‌شد. آنچه بسیار مورد توجه و حتی تحسین زایران بود؛ حضور بی تکلف و صمیمانه نماینده مقام معظم رهبری در جمع زایران بود.

در بازدید سرپرست حجاج ایرانی از کاروان‌های مستقر در هتل یادشده؛ جمعی از مسئولان بعثه و ستاد مدینه؛ حجت الاسلام قاضی عسکر را همراهی می‌کردند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هر از چندگاهی توصیه‌ها و تذکراتی را به مسئولان گوشزد می‌نمود.

مهدی فیروز پور مدیر مجموعه هتل که هماهنگی‌های لازم بین مدیران کاروان‌ها و مسئولان هتل و فراهم کردن زمینه آسایش زایران را برعهده دارد؛ پشت تریبون قرار گرفت و با بیان خیرمقدم کوتاهی گفت:: حضور نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی بیت الله الحرام در جمع زایران و برخورد پرمهر و عطوفت ایشان با زایران و خدمتگزاران ضیوف الرحمن موجب دلگرمی همه ماست.

وی گفت::‌به نمایندگی از زایران ایرانی از شما درخواست می‌کنم که سلام ما را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانید و شما به عنوان نماینده مقام معظم رهبری بدانید که زایران ایرانی همگی سفیران ملت قهرمان و ایران اسلامی و سرافراز هستند.

خانمی که خود را بهرامی و از زایران استان مرکزی معرفی کرد؛ در جملاتی ساده و البته پرمعنا خطاب به حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت:: " حاجاقا دست شما درد نکند ".

این زایر کشورمان خطاب به سایر هم کاروانی‌های خود گفت: حج امسال را مرهون پیگیری‌ها و زحمات ایشان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری هستیم.

ارایه آموزش‌های بیشتر بهداشتی به زایران بویژه زایران با سن بالا؛ پرهیز از اسراف در پذیرایی زایران؛ پرهیز از توزیع نوشابه به زایران به دلیل مضرات و قندبالای این نوشیدنی و ... از دیگر مواردی بود که زایران در فضایی صمیمانه و هنگام بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ایشان درمیان گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با رویی گشاده و صبر و حوصله درخواست‌ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی زایران را استماع کرد و به آن توصیه کرد حتما پیشنهادات و نظرات خود را مکتوب در اختیار مسئولان و خدمتگزاران حج قرار دهند تا زمینه وامکان ارایه خدمات بهتر و شایسته‌تر به زایران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین در بازدیدی از اشپزخانه هتل به فعالان در این بخش خداقوت و خسته نباشید گفت و اظهارداشت: طبخ غذا و توزیع آن در هوای گرم مدینه قطعا سخت و طاقت فرساست و قطعا شما در ثواب حج و زیارت زایران شریک هستید.

یادآور می‌شود در هتل " گلدن تولیب "‌بیش از ۹۸۰ زایر از ۷ کاروان از استان‌های تهران؛ همدان؛ لرستان؛ آذربایجان شرقی و استان مرکزی مستقر هستند.

در جریان بازدید سرپرست زایران ایرانی خانه خدا از هتل محل اقامت زایران کشورمان؛ "‌اکبر رضایی " رییس ستاد مدینه؛ حجت الاسلام سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری؛ مهران فرشید مدیرکل حج و زیارت استان تهران وجمعی از مدیران و مسئولان و کارگزاران حج حضور داشتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟