5500 نفر از زائران ایرانی به مکه مکرمه منتقل شدند

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت، گفت: تا امروز بیش از 62 پرواز به مدینه منوره انجام شده و بیش از 16 هزار و 300 نفر از زائران و عوامل اجرایی به عربستان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه اعزام به مدینه منوره تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از 19 مرداد پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود و تا سوم شهریورماه تمامی زائران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی درباره روند اعزام زائران از طریق 2 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و سعودی گفت: از آغاز عملیات اعزام زائران تاکنون بیشتر اعزام‌ها از طریق هواپیمایی ایران ایر انجام شده و حدود 3 هزار زائر هم توسط هواپیمایی سعودی منتقل شدند.

محمدی با اشاره به تلاش هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران افزود: امیدواریم شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند و درصد بیشتری از زائران توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی منتقل شوند.

وی به ارزیابی‌های انجام شده در زمینه حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زائران در سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: به طور کلی در این 3 حوزه وضعیت خوبی داریم؛ در حوزه بهداشت هم مشکلی در مورد بیمارستان داشتیم که خوشبختانه امروز این مساله هم حل و بیمارستان مدینه بازگشایی شد.

وی خاطرنشان کرد: شنبه اولین گروه زائران از مدینه منوره به مکه مکرمه مشرف شدند که این سیر عزیمت زائران بصورت روزانه ادامه خواهد داشت؛ در حال حاضر حدود 5500 نفر از زائران ایرانی به مکه مکرمه منتقل شده‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به مساله حمل و نقل زائران در طول مناسک حج اشاره کرد و گفت: در مدینه النبی که هتل‌های محل اسکان زائران نزدیک به حرم قرار دارد، با مشکلی مواج نیستیم اما در مکه مکرمه همه کشورها با مساله پراکندگی هتل‌ها مواجه هستند که این موضوع هم از طریق استفاده از خطوط اتوبوسرانی حل می‌شود.

محمدی ادامه داد: مکه مکرمه به 5 منطقه برای انجام عملیات حمل و نقل زائران تقسیم و خطوط اتوبوسرانی در کارت زائران درج شده است و امیدواریم هیچ مشکلی در زمینه رفت و آمد زائران نداشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟