راه‌اندازی 12 دوره دکتری مشترک با دیگر کشورها

محمد فرهادی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور گفت: به تازگی اخیرا حجم عظیمی از قراردادها برای من فرستاده شده است که از صفر تا 67 درصد به این تفاهم‌نامه‌ها عمل شده است که به اعتقاد ما این اتلاف هزینه و وقت است، چرا که ما باید خود را ملزم به اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقدشده کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های جدید در مقطع دکتری، گفت: ظرف یک سال اخیر در دانشگاه‌هایی چون خواجه نصیر، امیرکبیر و تهران 12 دوره دکتری مشترک با دیگر کشورها راه‌اندازی شده‌ است، ضمن آنکه بیش از 235 پروژه تحقیقاتی مشترک داخلی و خارجی با میلیون‌ها دلار یا یورو سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

به گفته فرهادی، مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور با اتحادیه اروپا 9.5 میلیون یورو پروژه تحقیقاتی دارند، ضمن آنکه 500 نفر از ایرانیان مقیم خارج و 2086 نفر غیرایرانی برای تدریس به کشور آمده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به فضای فرهنگی با نشاط ایجاد شده در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2000 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های پیام نور، فنی‌وحرفه‌ای و آزاد و 1000 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های دولتی راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تاکید ما جلوگیری از توسعه‌های بی‌رویه بوده است که در این زمینه اقدام به تجمیع، انحلال و ادغام مراکز آموزشی کردیم که برخی از آنها با سروصدای زیاد و برخی در سکوت انجام شده است.

فرهادی همچنین با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان خود را موظف کردند که در مدت سه ماه در محیط‌های صنعتی حاضر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟