وی با اشاره به افزایش بیش از 30 درصدی شمار زائران ایرانی نسبت به سال 94؛‌ گفت:‌ هر چند شمار زائران در حج امسال حدود 22 هزار نفر بیشتر از دوره قبل است؛ اما خدمتگزاران ضیوف الرحمن همه تلاش خود برای فراهم کردن امکانات مطلوب در حوزه مسکن برای زایران بکار بسته‌اند.

مسئول مسکن ستاد عملیات مدینه منوره ؛ متوسط فضای اختصاص داده شده به هر زائر را 4 مترمربع دانست و گفت: زائران در اتاق‌های 2 تا 5 نفره و براساس میانگین هر نفر چهار مترمربع اسکان داده شده‌اند.

وی گفت که در بازدیدهای میدانی بسیاری از زائران به طور نسبی از هتل‌ها ابراز رضایت می‌کنند. هر چند امکاناتی که فراهم شده؛ مطلوب ما نیست اما با شرایطی که داشتیم سعی کردیم بهترین امکانات موجود را اجاره کنیم.

سیفی اولویت نزدیک بودن محل اسکان به حرم نبوی را مختص زائران براساس هزینه‌های پرداخت دانست و گفت:‌ هتل محل اقامت کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری دورترین هتل به مسجدالنبی است.

سیفی همچنین درباره شمار زائران ایرانی که در مدینه اول و مدینه بعد در هتل‌ها اسکان داده می‌شوند؛‌ گفت: 55 درصد زائران (حدود 47 هزار نفر)‌ مدینه اول هستند و 45 درصد زائران (‌39 هزار نفر)‌ مدینه بعد هستند.

عملیات اسکان زائرین از 8 ذی العقده در مدینه آغاز شده و آخرین گروه از زائران مدینه قبل؛ 29 ذی العقده وارد مدینه خواهند شد.

آخرین گروه از زائران که در مدینه بسر می‌برند؛‌ 4 ذی الحجه به مکه عزیمت خواهند کرد و اسکان زائرین مدینه بعد نیز بعد از ایام تشریق از 14 ذی الحجه آغاز و تا 5 محرم پایان خواهد یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 294856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟