آغاز به کار کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان تهران

رحمانعلی طاهری، رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از خدمات بهداشتی درمانی که به دلیل عدم توجه کافی در مناطق محروم و حاشیه‌ای توسعه کمتری یافته است، خدمات دندان پزشکی است. از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پاسخگویی به نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی و در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت دهان و دندان و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، اقدام به تهیه و توزیع کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

وی افزود: هدف از تهیه و توزیع این موبایل کلینیک ها، کمک به ارتقا شاخص‌ها و سیمای سلامت دهان و دندان در کشور با توجه ویژه به مناطق محروم، افزایش دسترسی اقشار آسیب پذیر و محرومین به خدمات سلامت دهان، ارتقاء فرهنگ کار جهادی و داوطلبانه در حوزه دندانپزشکی و جلب حمایت خیرین در حوزه سلامت دهان می‌باشد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تحت پوشش این دانشگاه گفت: تعداد ۳ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به معاونت بهداشت دانشگاه واگذار شده است که با بررسی‌های کارشناسی بعمل آمده، توسط گروه سلامت دهان و دندان این معاونت و با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزی تحت پوشش، این کلینیک‌های سیار به شبکه‌های بهداشت و درمان پاکدشت، ورامین و پردیس تحویل داده شد.

وی افزود: گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان نیرو‌های داوطلب و جهادی دندانپزشک، نسبت به ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام کند.

طاهری گروه هدف دریافت خدمات رایگان کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را افراد زیر ۱۴ سال و مادران باردار خواند و ادامه داد: با استفاده از این موبایل کلینیک‌ها امکان دسترسی افراد محروم و نیازمند خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی در دورترین نقاط تحت پوشش دانشگاه، امکان پذیر خواهد شد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این موبایل کلینیک‌ها گفت: در کلینیک‌های سیار خدمات رایگان سطح یک شامل فیشورسیلانت، فلورایدتراپی و خدمات سطح دو (درمان) شامل ترمیم، پالپوتومی، جرم Crime گیری، خارج کردن دندان‌های عفونی و درمان پالپ زنده صورت می‌گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟