بلاتکلیف ماندن مشکلات مجتمع تجارت جهانی فردوسی/ اجرایی نشدن آرای قلع و قمع کمیسیون ماده 100

محمد مهدی تندگویان در سیصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدل همراهی معاون شهرسازی شهرداری با شورا مطلوب بود و در موضوعات مختلف از جمله تعیین ضرایب ارزش افزوده شهری، هم نظری های زیادی وجود داشت.

وی افزود: در کنار اقدامات مثبت، ضعف هایی نیز دیده شد و اکنون شاهد برخی موضوعات باقی مانده از منظر شهرسازی هستیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و نحوه فعالیت آنها اظهارکرد: مردم علاوه بر اینکه به دفاتر مراجعه می کنند، برای تمام امور خود به شهرداری مناطق نیز مراجعه می کنند و این خلاف برنامه در نظر گرفته شده ای بود که از قبل در دستور کار قرار داشت.

تندگویان با بیان اینکه " مدیریت یکپارچه در شهر تهران وجود ندارد" خاطرنشان کرد: در صورتی که برون سپاری خدمات در شهرداری صورت می گرفت بسیاری از مشکلاتی که اکنون مردم با آن مواجه هستند برطرف می شد.

وی یکی از مشکلات شهری را کمیسیون ماده 100 دانست و اظهارکرد: عمده رای های صادر شده در کمیسیون ماده 100 اجرایی نشده و در حوزه قلع و قمع با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی گفت: مشکل مجتمع تجارت جهانی فردوسی برای ارسال نظریه به شهرداری منطقه ارسال شد و هنوز جواب آن ارائه نشده است.

تندگویان تاکید کرد: تخلف در موضوعات شهری جزو عادت مردم شده و شهروندان می دانند که می توانند تخلف کنند و بعد هزینه آن را بپردازند.

وی مهاجرت درون شهری را یکی از مشکلات شهر تهران دانست و اظهارکرد: متاسفانه موفق به کنترل جمعیت در مناطق نشده ایم و در کنار آن، مهاجرت زیادی نیز در تهران صورت گرفته است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به باقی ماندن طرح های خاص در کمیسیون ماده 5 اذعان کرد: بسیاری از پروژه ها از جمله مجتمع تجاری کوروش و تیراژه فاقد پیوست های ترافیکی بوده و همین موضوع مردم را با مشکل مواجه کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟