صدور بیشترین پروانه ساخت در منطقه 12 / همسو نبودن برنامه‌های توسعه ملی با طرح‌های منطقه‌ای

پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سیصدو هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه)برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد 12 ساله معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: سوال اینجا است که آیا در توسعه شهری نظام‌مند عمل کرده‌ایم؟ و یا کیفیت خدمات شهری را افزایش داده‌ایم و امکانی ایجاد کرده‌ایم تا خدمات را برون سپاری کنیم؟

وی افزود: ارتباط ما با برنامه توسعه ملی قطع است، برنامه های توسعه ملی باید با برنامه های توسعه منطقه ای و ناحیه ای و طرح جامع پیوند بخورد که ما امروز این مورد را نداریم و برنامه‌های ملی با برنامه‌های توسعه منطقه ای همسو نیستند.

پشمچی زاده در ارتباط با ساخت و سازها در شهر تهران گفت: شتاب صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده در منطقه 12 از دیگر مناطق شهر پیشی گرفته است.

وی افزود: هیچ گاه در شهرداری به موضوعات هزینه ای توجه نشده است و در حال حاضر گزارش ساخت و ساز در مناطق آماده است و می توانیم اعلام کنیم که چه میزان از گزارش ها براساس ضوابط پیش رفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رابطه با موضوع حریم بیان داشت: امروز مهم ترین موضوع در رابطه با حریم بحث مغایرت های قانونی است و باید بپذیریم که حل این مغایریت‌های قانونی با دولت ها است و اگر این کار صورت نگیرید، مشاهده می کنیم که هر روز حریم ها مورد دست اندازی قرار می گیرد.

پشمچی زاده گفت: با توجه به رشد جمعیت در دهه 60، برنامه ریزان شهری تصمیم گرفتند که در مناطقی مانند منطقه 22 بلند مرتبه سازی انجام شود که آثار آن را امروز مشاهده می‌کنیم و در سال 93 شورای عالی شهرسازی و معماری طرح تفضیلی منطقه 22 را متوقف کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟