علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست خبری که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته یک سری طرح های تحولی ایجاد و به نتیجه رسید مانند ادغام مرکز تشکل ها و دانش پژوهان که از زیر مجموعه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت نظر مستقیم ریاست بنیاد شهید و ایثارگران، نماینده ولی فقیه در بنیاد و معاون ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی در ادامه اذعان کرد: در راه اهداف این مرکز نقشه راه و استراتژیک 5 ساله ای تعریف شد که براساس آن اقدامات زیرساختی مانند تغییر ساختار، رسیدگی به وضعیت پرسنلی و اعتباری در نظر گرفته شد.

کمری با بیان اینکه براساس این نقشه راه، کادرسازی برای نظام و جانشین پروری را پیش برده ایم، تصریح کرد: ما در این مرکز به دنبال آن هستیم تا با استفاده از توان و نخبگان شاهد و ایثارگر، شبکه ملی کارگروه‌های تخصصی ویژه دانش پژوهان را با به کارگیری نخبگان و سرآمدان ایثارگر و شاهد پیش بریم.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر عنوان کرد: در 5 حوزه اقتصاد دانش بنیان که به اقتصاد مقاومتی و جامعه هدف کمک می کند، کارگروه‌هایی شامل بهداشت و درمان، حقوق و امور بین الملل، توسعه فرهنگی، نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری، اقتصاد دانش بنیان، آی تی و اطلاع رسانی را تشکیل داده‌ایم که نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر عضو این کارگرو‌ ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: نخبگان می‌توانند مشکلات را شناسایی، نقد و پیشنهادات خود را به کارگروه‌های مرکز ارائه کنند و در این راستا می‌توانیم آنچه که مورد نظر جامعه هدف است را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهیم تا سازمانی پویا ایجاد شود.

کمری با اشاره به اینکه برای هر کارگروه 25 نفر را در نظر گرفته ایم، اضافه کرد: امسال بانک ایده نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و همچنین تجاری سازی ایده ها را اجرایی می‌کنیم که امیدوارم این موضوع علاوه بر تجاری سازی ایده‌های نخبگان و سرآمدان ایثارگر، بتواند به رفع مشکل بیکاری در جامعه نیز کمک کند.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در خصوص برپایی نمایشگاه ادامه داد: در این راستا نمایشگاهی از روز شنبه بر پا شده است و تا روز پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت که در این نمایشگاه 105 اثر هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط و نگارگری به نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: همچنین این نمایشگاه به دعوت وزارت فرهنگ و گردشگری کشور عراق برگزار شده و 6 نفر از نخبگان ایثارگر شامل 3 مرد و 3 زن در آن حضور دارند که 2 نفر از آنان جانباز و مابقی فرزند شهید هستند.

کمری درباره اردوی های خارجی نخبگان و سرآمدان ایثارگر در کشورهای مختلف تصریح کرد: برنامه هایی برای افزایش این اردوها در کشورهای مختلف جهان داریم که یکی از آن‌ها نمایشگاه بین المللی کتاب در آلمان بود که مقرر شده تا نخبگان ایثارگر در آن شرکت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟