اعزام کاروان رباتیک ایران به مسابقات جهانی تایوان

سروش صادق‌نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران گفت: با اشاره به عزیمت تیمهای رباتیک ایران برای شرکت در مسابقات جهانی اظهار کرد: مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال برای بیست‌ویکمین سال متوالی به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در شهر گائوشونگ تایوان برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در تاریخهای اول الی پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود؛ ایران نیز در هر دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی نمایندگانی برای حضور در این رقابتها داشته که از روز شنبه این تیمها به این شهر اعزام شده‌اند.

رئیس انجمن رباتیک و هوش مصنوعی در ورزش Sport دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: هدف این مسابقات اشاعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی در بین نسل جوان و تربیت نیروی متخصص برای تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، دانشجویان و همچنین توسعه این دانش در کشورهای مختلف است.

صادق‌نژاد خاطر نشان کرد: با برگزاری مسابقاتی از این دست می‌توان امید داشت تا با ترویج این دانش در آینده‌ای نه چندان دور، به عنوان کارآفرینانی موفق در این حوزه، کشور را از دستاوردهای خود بهره‌مند سازند.

وی افزود: امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین‌المللی فیرا نیز در روزهای پیش از مسابقات برگزار شده که کشورها در یک برنامه بین‌المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا می‌پردازند.

او با بیان اینکه همگام با این فرآیند، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) بنا دارد تا در این راستا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با روشهای جدید و مبتنی بر برنامه‌های فدراسیون جهانی در قالب مدرسه رباتیک امیرکبیر برای ترم جاری مهرماه و همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) در اسفندماه سال جاری نماید، گفت: این مسابقات به عنوان مسابقات انتخابی برای سال آینده مسابقات جهانی رباتیک فیرا که قرار است در کشور دانمارک برگزار شود، تلقی می‌شود.

صادق‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال جاری تیمهایی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس دانش، رشد و موسسه رباتیک صدرا، چیستا و مؤسسه آموزشی آرمان بعثت در مسابقات جهانی تایوان حضور خواهند داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟