بیست و نهمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان «یونیورسیاد ۲۰۱۷» افتتاح شد

در ابتدای این مراسم پرچم فدراسیون بین المللی ورزش Sport های دانشجویان ( FISU ) همراه با موسیقی ویژه این فدراسیون نواخته شد.

در ادامه این مراسم «اولگ مدیسن روسی» رئیس فیزو (فدراسیون جهانی ورزش های دانشجویی) در سخنانی گفت: از ورزشکاران و سرپرستان می‌خواهم اخلاق ورزشی را در این رقابت‌ها مدنظر داشته و امیدوارم دانشجویان جوان رقابت سالمی داشته باشند.

وی ادامه داد: در یونیورسیاد ورزشکاران باید همه تلاش خود را برای ارائه رقابت ها به زیباترین شکل به کار گیرند.

رئیس فیزو ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: ما مفتخریم با حمایت دولت تایوان مسئولیت بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دانشجویان تحت عنوان یونیورسیاد را برعهده داریم.

سپس پیام «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک در استادیوم پخش شد.

بر پایه این گزارش، بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۲۸ مردادماه و با حضور بیش از ۱۲ هزار ورزشکار و کادر فنی از ۱۴۱ کشور در ۲۲ رشته به میزبانی چین تایپه گشایش یافت و نمایندگان کشورهای شرکت کننده تا هفتم شهریورماه دررشته های دو ومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک ریتمیک، جودو، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال، واترپلو، تیر و کمان، بدمینتون، بیسبال، گلف، اسکیت، وزنه برداری، ووشو و بیلیارد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کاروان ورزشی ایران نیز با ۱۸ دختر و۴۴ پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی باکمان، شمشیربازی، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون مسابقه می دهد. دانشجویان ایرانی با تصویر روباه ترکمنی در بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان شرکت کردند.

گفتنی است تیم دانشجویان ایران در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد با ۸۴ ورزشکار و کسب هفت طلا، ۲ نقره و ۶ برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟