راهکارهای پیشنهادی برای تربیت فرزندان

با سلام خدمت شما مادر عزیز، قطعا این مرحله از زندگی و احساس تنهایی، موقعیت بسیار ناراحت کننده ای است که امروزه در جامعه شاهد رشد آن نیز هستیم. امروزه بیشتر فرزندان پس از ازدواج به صورت مستقل زندگی خود را آغاز می کنند و مشکلات مالی و بزرگ کردن فرزندان به تنهایی، بدون کمک خانواده گسترده موجب می شود مشغولیت های زیادی پیدا کنند و به اجبار سایر روابط و نقش های خود را کنار بگذارند.

علت فاصله را پیدا کنید!

بهترین راه برای افزایش رابطه با فرزندان این است که در ابتدا بفهمیم علت فاصله گرفتن فرزندان چیست. ممکن است فاصله گیری آن ها به علت مشغولیت های زیادشان و نداشتن وقت باشد یا لذت نبردن از رابطه با والدین یا ترس از دخالت های والدین در زندگی مستقل شان و ... .

راهکارهای پیشنهادی

شما با درک علت پیدایش این مسئله می توانید به راهکارهای متناسب با هر یک دست پیدا کنید ولی به طور کلی برای گذراندن وقت بیشتر با فرزندان می توانید:

* آن ها را به طور رسمی دعوت کنید. از خانواده های فرزندانتان برای یک دورهمی ساده به صرف عصرانه یا شام دعوت و سعی کنید در کنار هم خوش بگذرانید و لذت ببرید. پس از مدتی، این دورهمی ها به یک عادت تبدیل می شود و آن ها برای گذراندن اوقاتی خوش به خانه شما رو می آورند.

* خودتان به دیدار آن ها بروید. منتظر نشوید آن ها هر از گاهی به دیدن شما بیایند. شما وقت آزاد بیشتری دارید و چه خوب است که خودتان با هماهنگی به منزل آن ها بروید و با جمع خانوادگی آن ها خوش بگذرانید.

* ترتیب مسافرتی کوتاه را بدهید. می توانید با یکدیگر برای سفر برنامه ریزی کنید. در مسافرت ها می توانید با اعضای جدید خانواده همراه شوید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و صمیمی تر شوید.

* با نوه ها وقت بگذرانید. می توانید یک روز قرار بگذارید و نوه ها را به گردش ببرید. به این طریق روابط صمیمانه تری بین شما و خانواده فرزندانتان ایجاد می شود.

* از فناوری استفاده کنید. می توانید طبق یک برنامه مشخص با آن ها تماس تلفنی داشته باشید یا در یکی از شبکه های اجتماعی یک گروه خانوادگی تشکیل دهید و با آن ها گفت وگو کنید.

در نهایت مواظب باشید با وجود تلاش برای دست یابی به رابطه ای مناسب و با کیفیت با فرزندان، از اتکای صرف به آن ها دوری کنید. رفتن فرزندان را به صورت فرصتی در نظر بگیرید تا یک فقدان. این گونه در نظر بگیرید که شما توانسته اید یک مرحله نسبتا دشوار از زندگی را به خوبی پشت سر بگذارید و حالا در نبود فرزندان ، وقت، انرژی و پول بیشتری برای خودتان پیدا کرده اید. فهرستی از کارهایی تهیه کنید که همیشه دوست داشتید انجام دهید و به آن ها بپردازید. فعالیت های دو نفره بیشتری را با همسرتان ترتیب دهید، با دوستان به گردش بروید، در کلاس های مورد علاقه تان شرکت کنید و در خیریه ها فعالیت مفید داشته باشید.

البته اگر به دلیل این دوری از فرزندان دچار مشکلاتی مانند غمگینی و بی لذتی از زندگی شده اید و در عملکردهای روزمره شما اختلال ایجاد شده است، بهتر است با یکی از متخصصان بهداشت روان تماس بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟