توصیه‌های رئیس سازمان حج و زیارت برای مسیر جمرات

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، در حاشیه نشست با مدیران منطقه سه، در جمع خبرنگاران گفت: زائران باید توصیه‌هایی را که از طریق مسئولان کاروان‌ها به آن‌ها شده است، مد نظر قرار دهند و زیاد در مسیر حرکت نباشند، آب همراه داشته باشند و بار سنگین حمل نکنند.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت جمرات مطابق جدول زمانبندی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دهم ذی الحجه آغاز می‌شود، ادامه داد: کاروان‌ها طبق زمانبندی به صورت تدریجی هر نیم ساعت به سمت جمرات می‌روند و به همین شکل تا ساعت ۱۵ همه منتقل می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: در روز دهم با توجه به گرمای هوا، مشکلاتی داریم، اما روز یازدهم و دوازدهم زائران می‌توانند پوششی روی سر داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت به زمان انتقال زائران اهل سنت در ایام تشریق اشاره کرد و گفت: زائران اهل سنت که بالغ بر ۱۵ هزار نفرند، ابتدا در روز هشتم (روز ترویه) به منا می‌روند و صبح روز نهم به عرفات منتقل می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: عملیات انتقال زائران شیعه به عرفات نیز بعد از ظهر روز هشتم آغاز می‌شود و تا اواخر شب، این انتقال به اتمام می‌رسد؛ در واقع زائران، شب نهم را در عرفات به سر می‌برند و برای اعمال آماده می‌شوند.

وی به پیچیدگی‌ها و سازماندهی خاص عملیات حج اشاره کرد و گفت: طبیعی است که در یک موقعیت جغرافیایی محدود که چند میلیون جمعیت جمع می‌شوند، اگر با نظم و انضباط کار پیش نرود، احتمال حادثه Incident وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهارکرد: مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها به ویژه در ایام مهم تشریق، باید بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کنند.

محمدی اضافه کرد: این دستور العمل‌ها و زمانبندی‌ها با دقت طراحی شده که هم به نفع حجاج است و هم به نفع مجموعه خدمتگزاران سازمان حج تا امنیت و آسایش حجاج استمرار داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟