سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است

مهدی فیض در آیین اختتامیه مدرسه تابستانی کارآفرینی در کرمان اظهارکرد: سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است و یکی از اصول این امر، مهارت‌های کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، سازمان دانش‌آموزی شعاری را برای فعالیت‌های خود با عنوان «توانمند سازی دانش‌آموزان امروز، مقاوم‌سازی اقتصاد فردا» در نظر گرفته است.

رئیس سازمان دانش آموزی افزود: دراین راستا فعالیت‌های کارآفرینی و دوره‌های آموزشی به صورت عمومی و تخصصی توسط سازمان دانش‌آموزی به اجرا گذاشته شده که دوره تخصصی آن به صورت پایلوت در کرمان برای نخستین بار درکشور اجرا می شود.

فیض خاطرنشان کرد: تأکید ما بر توسعه مناطق محروم در آموزش و عدالت آموزشی و اقتصادی است و دوره‌های تخصصی برای عموم دانش آموزان در مناطق محروم اجرا می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: یکهزار دانش‌آموز استان کرمان در دوره تخصصی کارآفرینی شرکت کردند که 250 نفر از آنان دوره های تکمیلی در حوزه کارآفرینی را در تهران فرا می‌گیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی با بیان این که تلاش ما بر این است که نسلی توانمند درحوزه کارآفرینی داشته باشیم، بیان کرد: انتخاب شرکت کنندگان این دوره‌ها براساس علاقه‌مندی، استعدادسنجی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

گفتنی است؛ نخستین مدرسه تابستانی کارآفرینی با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف طی دو دوره چهار روزه برای یک هزار نفر از هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه‌ای استان کرمان برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟