افشین حبیب‌زاده منتخب مردم در شورای پنجم، جزئیات مراسم را چنین تشریح کرد: مراسم تحلیف شورای پنجم روز چهارشنبه، ساعت ۸ صبح به دعوت فرمانداری تهران در ساختمان شورای شهر تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی٬ فرماندار و استاندار تهران حضور خواهند داشت.

منتخب مردم در شورای پنجم ادامه داد: در مراسم تحلیف پس از قرائت قرآن مجید، فرماندار و استاندار سخنرانی خواهند کرد و در ادامه فرماندار توضیحاتی راجع به نحوه انتخابات هیئت رئیسه ارائه خواهد داد.

او با اشاره به اینکه در ابتدا هیئت رئیسه سنی مستقر خواهد شد، افزود: پس از توضیحات فرماندار انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌شود و رئیس شورا، نائب رئیس، سخنگو و منشی اول و دوم رسما مشخص می‌‌شوند.

عضو کمیسیون موقت عمران و حمل نقل شورای پنجم ادامه داد: در مراسم تحلیف سوگندنامه‌ای که متن آن طبق قانون Law مشخص شده، قرائت خواهند شد.

به گفته حبیب‌زاده پس از اتمام مراسم تحلیف، هیئت رییسه دائم شورای پنجم مستقر خواهند شد.

وی در تشریح جلسه شورا پس از اتمام این مراسم گفت: پس از اتمام مراسم تحلیف، انتخاب هیئت رئیسه دائم و استقرار آنها جلسه برای انتخاب شهردار ادامه پیدا می‌کند و در همین جلسه انتخابات شهردار آینده برگزار خواهد شد و رای گیری در حضور خبرنگاران انجام می‌شود.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: نجفی در این مراسم حضور نخواهد داشت، چرا که رسم نیست شهردار آینده در مراسم باشد. همچنین اعضای شورای پنجم تصمیم گرفتند که پس از مراسم تحلیف برای تجدید میثاق راهی مرقد مطهر امام خمینی(ره) شوند.

گفتنی است؛ براساس ماده ۸ آیین‌نامه داخلی شوای شهر تهران مربوط به مراسم تحلیف، اعضای شورا در اولین جلسه به هیأت اجتماع در حال قیام سوگند یاد می‌کنند. متن سوگندنامه توسط رئیس شورا قرائت می‌شود و اعضاء به حالت اجتماع و در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم، سوگندنامه را امضاء می‌کنند.

متن سوگند نامه اعضای شورای شهر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من در برابر کلام‌الله مجید، به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟