بطحائی در اولین روزکاری در آموزش وپرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است

صبح امروز سید محمدبطحایی در اولین روزکاری خود به عنوان وزیر آموزش وپرورش در دولت دوازدهم و در جمع شورای معاونین با گرامی داشت یاد و نام شهدا به ویژه شهیدان رجایی و با هنر Art اظهار کرد: کار خود را با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی «ره» و آرزوی سلامت برای همه کسانی که از این مرز وبوم محافظت می کنند، آغاز می کنم و از زحمات دکتر دانش آشتیانی که در این مدت کوتاه در شرایط دشوار تلاش کردند، صمیمانه قدردانی می کنم.

وی ضمن تقدیر از اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه فرهنگیان تلاش کنند، با خلاقیت و نوآوری ، مسیر جدیدی را در آموزش وپرورش ترسیم کنیم.

بطحایی ادامه داد: رأی نمایندگان مجلس پشتوانه بسیار بزرگی برای آموزش وپرورش است و مسیر آموزش وپرورش را در سایه الطاف الهی هموار می سازد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: امروز آموزش وپرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است؛ از یک طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش وپرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر ، محدودیت ها وکمبود امکانات، شرایط خاصی را بر آموزش وپرورش حاکم نموده است.

بطحایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر در مورد آموزش وپرورش ، اظهار کرد: تاکید مکرر ایشان برحل مسائل آموزش و پرورش با ارائه رویکردهای کارشناسانه بر اساس انتظارات نظام جمهوری اسلامی از آموزش و پرورش وظیفه مسئولان مربوطه را مضاعف می کند و باید برای برآورده کردن این انتظارات همواره تلاش کرد.

وی افزود: اگر مسیر فعلی آموزش وپرورش را ادامه دهیم، اهداف نظام تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد، بنابراین تنها راهی که می تواند آموزش وپرورش را به سرمنزل مقصود برساند، خلاقیت و راه حل های جدید است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: البته تا ایجاد نظم جدید ، باید نظم موجود را حفظ نماییم از همه معاونین و مدیران می خواهم ذهن خود را به یافتن راه حل ها و مسیرهای جدید معطوف کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از آموزش وپرورش ، تصریح کرد: آموزش وپرورش یک نهادمیان بخشی است، اگر قرار است مشکل محیط زیست و دیگر معضلات جامعه مرتفع گردد، باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری شود.

بطحایی ابراز امیدواری کرد : با هماهنگی و همدلی همه دست اندرکاران وصاحب نظران ، قدم های جدی در آموزش وپرورش برخواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟