مظفر الوندی در نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد با بیان این که کودک فردی مستقل و دارای حقوق است، گفت: حمایت از حق کودکان نیاز به گفتمان‌سازی دارد چرا که هنوز نسبت به حقوق کودک بیگانه هستیم.

وی با تاکید بر این که نگاه تک بعدی به آموزش کودک تاکنون طبق تحلیل‌ها، مصلحتی را برای کودکان به دنبال نداشته است، افزود: باید در هر موضوعی، مصلحت عالی کودک را در نظر بگیریم.

الوندی با اشاره به این که نباید از کودکان روستایی در حمایت از حقوق کودکان غفلت شود، گفت: در برخی استان‌ها شاهد تبعیض کودکان در توزیع امکانات، عدالت آموزشی و تبعیض جنسیتی هستیم و این مسائلی است که در برخی استان‌ها، حقوق کودکان را تضییع می‌کند.

به گفته وی، در برخی موارد شاهد غفلت والدین نیز هستیم که بر اثر همین غفلت، کودک جان خود را از دست داده است یا مورد کودک آزاری قرار گرفته است.

وی گفت: کودکان امروز مدیران فردا و تاثیرگذار بر برنامه‌های آینده هستند بنابراین نگاه ما به حقوق کودک علاوه بر نگاه عاطفی و حمایتی، باید نگاه حق‌مدارانه باشد.

الوندی با بیان این که کودکان توان دفاع از خود را ندارند بنابراین حمایت از حقوق کودکان یک اجماع جهانی است، بیان کرد: حکومت‌ها براساس اسناد مختلف باید حمایت از حق کودکان را تضمین کنند که این حقوق شامل آموزش یا حقوق شهروندی است.

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به این که قانون Law حمایت از حقوق کودک فقط منشاء خارجی ندارد، افزود: مبانی دینی اسلام، فصل سوم قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشور به حمایت از حقوق کودکان اشاره دارد و حمایت از حقوق کودکان تنها یک قرارداد خارجی نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟