تربیت روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی است

سید مصطفی آذر کیش مدیرکل آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش، در جمع کارشناسان و مدیران هنرستان های استان؛ گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به نیروی انسانی ماهر و در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، یکی از سیاست های اولویت دار آموزش و پرورش مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی گام نخست درکاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی و هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ گفت: هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای محل اصلی برای تحقق این سیاست ها در دوره متوسطه می باشد.

آذر کیش آموزش همراه با تولید و آموزش و توانمند سازی مدیران و هنر Art آموزان را یکی از برنامه های مهم دفترکاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد .

مدیرکل آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش عملکرد آموزش و پرورش استان کردستان در توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در چند سال اخیر را بسیار رضایتمند دانست و گفت: موفقیت هنرجویان هنرستان های استان در مسابقات و جشنواره های کشوری و دریافت نشان های طلا، نقره و برنز ماحصل تلاش و برنامه ریزی مستمر دست اندرکاران و مسئولین آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش استان است.

وی با بیان اینکه در برنامه ها و سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و در راستای عملیاتی کردن راهکارهای سند تحول بنیادین، مدرسه محوری مورد تاکید قرار گرفته است؛ گفت: باید به نقش آفرینی ارکان آموزش از جمله معلمان، دانش آموزان و اولیا بیشتر توجه شود تا جایگاه مدرسه به عنوان محیط یادگیری تقویت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟