قالیباف از مردم حلالیت خواست / پایان کار قالیباف در شهرداری تهران

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آخرین جلسه شورای چهارم شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در این زمان همه ما مدیون امام(ره) و شهدا هستیم، اظهار داشت: بدون شک امام(ره) عزت را به مسلمانان داد و با مجاهدت‌ها، فداکاری و بیداری اسلام را احیا کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه بر این باور هستیم که اگر می‌خواهیم مسیر امام(ره)، شهدا و اسلام ناب را دنبال کنیم، وظیفه ما این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم، افزود: به جامعه‌ مسلمانان قول داده شده که اگر در سایه اسلام گام بردارند، می‌توانند به عزت دست یابند.

قالیباف به اقدامات انجام شده در 12 سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه اقدامات با هدف ارتقای کیفیت زندگی در ابعاد مادی و معنوی انجام شده و مجموعه مدیریت شهری در این مسیر گام‌های مهمی برداشتند.

شهردار تهران به 3 رکن حیاتی و جدی در شهر تهران یعنی شهروندان، شهر و مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در یک تعامل درست و با یک رویکرد مبتنی بر مسائل اجتماعی-فرهنگی توانستیم نسبت به رفع مشکلات گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز پس از یک دهه تلاش سند تحول شهر تهران را به رئیس شورای شهر تهران تقدیم می‌کنم، تاکید کرد: این سند را به منظور اینکه در اختیار اعضای شورای چهارم و پنجم قرار گیرد به رئیس شورا تقدیم کردم.

قالیباف یادآور شد: امیدوارم اگر اشکالی در روش ارائه این سند وجود دارد، آن‌ها من را ببخشند، اگرچه هر ایرادی را با جان می‌پذیرم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما مدیریت شهری را از یک سازمان اجتماعی به نهاد خدماتی تبدیل کردیم، گفت: از همه مردم شهر تهران حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که مردم متدین و شریف شهر تهران که مشارکت معنی‌داری در حوزه های شهر داشتند، به منظور کوتاهی‌هایی که در این 12 سال رخ داده، ما را ببخشند.

وی اضافه کرد: صادقانه به همه مردم شهر تهران می‌گویم که با تمام توان در خدمت رسانی به آن‌ها اقدام کردند و در کمتر روزهایی اذان صبح را در خانه‌ام شنیدم، چرا که قصد داشتم تا پاسی از شب به آن‌ها خدمت کنم.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید از حمایت‌های مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنم، گفت: مقام معظم رهبری در تمام این سال‌ها همواره به نفع مردم تصمیم گرفتند که نمونه‌ای از این تصمیم‌ در اختیار قرار دادن مجموعه 300 هکتاری بوستان ولایت و همچنین در اختیار قرار دادن بیش از 1500 هکتار از فضاهای مجموعه‌های امنیتی شهر تهران بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مسئولیت اداره ما در شهر تهران تمام می‌شود، یادآور شد: اما بدون تردید مسئولیت و رسالت و همچنین وظیفه ما در شکل گیری مدیریت یکپارچه و ارائه کمک به اعضای شورای پنجم تمام نمی‌شود و نسبت به این موضوع کوتاه نخواهیم آمد، چرا که دست ما بازتر است و می‌توانیم بیشتر به آن‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل جدی و اساسی شهر تهران درآمدهای پایدار و محیط زیست (آلودگی آب، هوا و خاک) است، گفت: نیاز امروز جامعه ما تلاش برای محقق شدن خواست ملی و مردمی است، به همین منظور برای رهایی از چالش هایی که در آن قرار داریم، باید از مردم هم کمک بخواهیم.

قالیباف با بیان اینکه در 12 گذشته شورایاری‌ها حمایت‌های زیادی برای حل مشکلات مردم داشته‌اند، گفت: از همه کسانی که ما را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم این شهر یاری کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که اگر جایی صدایم بلند شد، من را ببخشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟