افزایش ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری امسال

رکنا  اجتماعی: علی اکبر ولایتی در اولین بازدید خود از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه از سه بخش دانشگاه، آزاد و اسلامی تشکیل شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که در نوع خود بی نظیر است.

وی به ضرورت تاسیس این دانشگاه اشاره و آن را پاسخ به برآوردن نیاز مردم به تحصیلات عالیه عنوان کرد و افزود: اکنون یک و نیم میلیون دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه حدود5 میلیون نفر است.70 هزار استاد تمام وقت و پاره وقت و حدود 40 هزار کارمند در این خانواده بزرگ علمی آموزشی در خدمت آموزش عالی هستند و باید با برنامه ریزی دقیق برای بهره مندی همه این ظرفیت ها گام برداشت.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تعداد دانشجویان کشور در آستانه انقلاب اسلامی به 200 هزار نفر هم نمی رسید، تصریح کرد: اکنون این تعداد 20 برابر شده اما این امر طبیعی است که در برخی از رشته‌ها صندلی خالی داریم و متقاضیان برخی رشته‌ها چندین برابر ظرفیت دانشگاه است.

ولایتی با اشاره به افزایش متقاضیان رشته های علوم تجربی، اظهار کرد: در کنکور سراسری امسال شاهد بودیم از مجموع 900 هزار داوطلب، 700 هزار نفر خواهان شرکت در رشته تجربی هستند و این نیاز سبب می‌شود تا دانشگاه در این بخش توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در این دانشگاه قید و بندهای دست و پاگیری که مانع پیشرفت می شود، وجود داشته باشد، اظهار داشت: این دانشگاه متعلق به نظام و همه مردم است چراکه هزینه‌اش را مردم به طور مستقیم از طریق شهریه می‌دهند و یا اینکه برخی از امکانات آن به‌وسیله نظام در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه این دانشگاه ملک خصوصی نیست، گفت: رسیدن به جایگاه ویژه و در خورشان این دانشگاه از مطالبات مقام معظم رهبری است به طوری که در رقابت درست حرکت دقیق و رو به رشدی را داشته باشد و همه علاقه مند ورود به این دانشگاه باشند.

ولایتی از افزایش 20 درصدی شرکت کنندگان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری سال جاری خبر داد و گفت: مردم احساس کردند یک اراده‌ای وجود دارد که نقطه شروع آن مقام معظم رهبری است، بنابراین باید این دانشگاه به موفقیت ها و پیشرفت های علمی دست یابد.

وی در خصوص برخی شرایط و وضعیت فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد با حمایت امام (ره) تاسیس شد و در ابتدا اعضای سه قوه اعضای هیئت موسس آن بودند، بنابراین این مجموعه عظیم با پسوند اسلامی به لحاظ فرهنگی باید با دقت و پیش رو حرکت کند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد از انتخاب دکتر ملک نژاد به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد اظهار خرسندی کرد و خواستار جهت گیری علمی این دانشگاه در خراسان و مشهد، رونق فرهنگ انقلابی و اسلامی و کاربردی شدن پژوهش‌ها در این دانشگاه شد.

ولایتی کاربردی شدن پژوهش‌ها را مقدمه اقتصاد دانش محور خواند و گفت: امروز صنعت در دنیا مبتنی بر پژوهش است و می تواند نیازهای روزافزون جامعه را پاسخگو باشد.

وی در خصوص تیم جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اظهار داشت: همه این افراد از سابقه دانشگاهی، اجرایی و مدیریتی مناسب و سطح بالا در کشور برخوردارند وامیدواریم علم را در درجه ای برسانیم که ایران استحقاق آن را دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟