انفعال وزارت ورزش و جوانان در روز ازدواج

مینو اصلانی رئیس بسیج جامع زنان، با اشاره به جایگاه رفیع ازدواج در عقل و فطرت بشری، گفت:‌ طبیعی است برای چنین واقعه ای نه تنها یک روز بلکه در تمام روزهای سال، فرهنگسازی شده و به دنبال ایجاد تسهیلات لازم برای ازدواج باشیم.

وی ادامه داد: تدوین جایگاه ازدواج برای خانواده‌ها باید از نوجوانی به عنوان آرمان و آرزو در دل فرزندان شکل بگیرد و زیبایی‌های آن برای گرایش جوانان به ازدواج به هنگام، تشریح شود.

اصلانی با بیان اینکه روز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) باید به عنوان زیباترین پیوند انسانیت معرفی شود و ما به عنوان بزرگترین کشور شیعه جهان در این زمینه سنگ تمام بگذاریم، اما متأسفانه هیچ اتفاق خاصی در این روز رخ نمی‌دهد.

رئیس بسیج جامعه زنان، متولی اصلی پرداختن به روز ازدواج در کشور را وزارت ورزش Sport و جوانان دانست و اظهار داشت: این دستگاه در این زمینه بسیار منفعلانه عمل می‌کند در حالی که مهمترین مسئله جوانان موضوع ازدواج است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ ازدواج پدیده‌ای است که جوان را تکلیف‌مدار بار می‌آورد و به زندگی‌اش ثبات می‌بخشد.

رئیس بسیج جامعه زنان با تأکید بر اینکه باید برای نمادسازی و ایجاد فرهنگ ازدواج در جامعه، هیأت‌های اندیشه‌ورزی در کشور تشکیل و مسئله را تبیین کنند، گفت: مطرح کردن و نمادسازی‌ها با المان‌ها و مبلمان‌های شهری،وارد کردن این مفهوم به کتاب‌های درسی و سیستم‌های آموزشی رسمی و غیررسمی می‌تواند از جمله پیشنهادات این هیأت‌های اندیشه‌ورز باشد.

وی نبود همفکری در این زمینه را فرصتی برای نفوذ فرهنگ غربی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل این فرایند فرهنگسازی در این زمینه در کشور ما شکل نگرفته، غربی‌ها از این فرصت استفاده کرده و با تشکیل اتاق‌های فکر، نمادهای خود را به شکل‌های مختلف رواج داده اند.

اصلانی ادامه داد: پیام‌هایی که این نمادهای غربی منتقل می‌کنند، ضعیف است، اما به دلیل نبود فرهنگ جایگزین، جای خود را در میان جوانان باز کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز بتوانیم در سطح ملی برای حل این مسئله با کمک دستگاه‌های مختلف به تولید محتوا بپردازیم.

وی تولید سریال و فیلم‌های سینمایی را یکی از بهترین راه‌ها برای جا انداختن روز ازدواج و خارج کردن آن از این مظلومیت بزرگ عنوان کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟