افزایش شمارهمیاران مشاور در مدارس در سال تحصیلی 96 ـ 97

مسعود شکوهی اول شهریور ماه در همایش همیاران مشاور دختر که با حضور کارشناسان مشاور خواهر منطقه پنج کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اینکه تشکل همیار مشاور یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شود، افزود: این تشکل می‌تواند نقش اصلی را برای تعلیم و تربیت در مدارس ایجاد کند.

شکوهی، همدلی، همراهی، دلسوز بودن و رازدار بودن را از مهم‌ترین ویژگی همیار مشاور دانست و تصریح کرد: رمز موفقیت همیار مشاور، خوب گوش دادن و قضاوت Judgment نکردن است که باید یک همیار مشاور مهارت ارتباط برقرار کردن و قدرت بیان و سخن‌وری را نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی از هنرهای مهم مشاور و همیار مشاور محسوب می‌شود، گفت: از کسانی که این مسئولیت مهم را پذیرفته‌اند در خواست می‌شود به مشاوران مدرسه کمک کرده زیرا راهنمایی دانش‌آموزان از وظایف همیار مشاور است و همیاران پل Bridge ارتباطی میان دانش‌آموزان و متولیان مدارس به خصوص مشاور مدرسه محسوب می‌شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه باید به نقش همیار مشاور در اداره مدرسه توجه جدی شود، ادامه داد: در صورتی که بخواهید مدرسه خوبی داشته باشید، لازم است به عنوان همیار در کنار دانش‌آموزان حرف دل آن‌ها را شنیده و برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنید زیرا همیار مشاور نقش پررنگی را در مدرسه ایفا می‌کند.

وی افزود: کار همیار مشاور بسیار متفاوت است که از متولیان امر در مدارس درخواست می‌شود آموزش‌های مستمر را به آن‌ها داده و آن‌ها را توانمند کرده تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

شکوهی با اشاره به لزوم گسترش دادن تشکل همیار مشاور، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 30 هزار همیار مشاور در سطح کشور وجود داشته که در سال تحصیلی آینده این تعداد به حدود 40 هزار نفر خواهد رسید و تلاش شده است در سال تحصیلی 96 - 97 در تمام مدارس کشور این تشکل ایجاد شود.

وی از اجرای طرح دوستدار زندگی خبر داد و گفت: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در 10 مدرسه، در تمام مدارس کشور اجرا خواهد شد که در این طرح، مسیر زندگی، تحصیل و شغل دانش‌آموزان تا پایان دوره تحصیلی مشخص خواهد شد و تلاش می‌شود با اجرای این طرح فضای مبهمی در برابر دانش‌آموز وجود نداشته باشد.

شکوهی خاطرنشان کرد: مقدمات این کار فراهم شده که امید است در سال تحصیلی آینده در سطح مدارس نهادینه شود و لازم است با همکاری مشاورین این کار انجام شود و تمام عوامل اجرایی به این موضوع توجه و تمرکز را داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 298017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟