آموزش یک میلیون خانوار در طرح خادم تا پایان سال

رکنا اجتماعی: حمید جمال الدینی معاون آموزش و پژوهش فناوری جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: ضریب آمادگی در مقابل حوادث Accidents در این چند سال مطلوبی داشته است اما باز هم سالانه حدود ١٠ هزار میلیاردتومان هزینه حوادث طبیعی می شود .

جمال الدینی با اشاره به ضریب خطر در بلایای طبیعی گفت: ضریب خطر که بر اساس میزان مصدومین و فوت شدگان حوادث طبیعی است از ۱۰ عدد۸ است که این نشان دهنده آموزش های ضعیف در حیطه امداد رسانی به مردم است.

وی افزود: این عدم موفقیت در ارائه آموزش های لازم به منابع مالی و بودجه ارتباطی ندارد.

جمال الدینی با اشاره به طرح خادم گفت: طرح خادم با هدف قرار دادن اجتماع خانواده، به عنوان هسته اصلی تغییر رفتار ،برنامه ریزی شده است تا با ارتقای آمادگی خانواده در برابر مخاطرات منجر به تغییر رفتار آنها شود.

وی با اشاره به دلیل انتخاب روش چهره به چهره طرح خادم بیان کرد : دلیل انتخاب روش چهره به چهره ی طرح خادم عدم موفقیت در دیگر روش های آموزشی در دو دهه اخیر بوده است.

جمال الدینی افزود:افراد آموزش دیده ۱۲ مرتبه به درب منازل مردم مراجعه می کنند که دلیل تعدد حضور این افراد درگیر کردن خانواده با موضوع حوادث و بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به جامعه آماری که برای این طرح در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: هدف این طرح، آموزش ۲۵ میلیونی خانوار ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ است که در مرحله ابتدایی ۲۵۰ هزار خانواده به صورت آزمایشی انتخاب و آموزش داده شدند.

جمال الدینی افزود: تا پایان امسال جمعیت هدف طرح خادم به یک میلیون خانوار می رسد.

وی با اشاره به هزینه اجرای این طرح گفت: هزینه اجرای این طرح برای هر خانوار ۱۰۰هزار تومان است که هلال احمر بدون دریافت هیچ وجهی به صورت رایگان برای مردم انجام می دهد.

جمال الدینی در پایان گفت: هلال احمر در این طرح علاوه بر اجرای این طرح به دنبال آشنا کردن مردم با حقوق خود است تا از طریق ارتقای دانش به جنبه مدافع گری توجه کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 298144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟