فرصت یک ماهه به کارفرمایان برای ارسال لیست حق بیمه کارگران

رکنا اجتماعی: مهرداد غریب مدیر کل درآمد و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: برابر بند 39 قانون Law تامین اجتماعی اگر کارفرمایی حق بیمه کارگران را با تاخیر پرداخت کند، مشمول جریمه خواهد شد و بر همین اساس معادل 10 درصد از مبلغ کل حق بیمه پرداختی جریمه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بند 39 قانون تامین اجتماعی افزود: کارفرمایان یک ماه فرصت دارند حق بیمه کارگران خود را پرداخت کنند، این در حالی است که اگر حق بیمه کارگر توسط کارفرما پرداخت شود، اما لیست پرداختی با تاخیر به تامین اجتماعی ارسال گردد، کارفرما ماهانه 2 درصد و سالانه 24 درصد ارزش کل پرداختی حق بیمه جریمه خواهد شد.

مدیر کل درآمد و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی بیان کرد:‌چنانچه کارگری شکایتی مبنی بر پرداخت نشدن حق بیمه خود از سوی کارفرما دارد، می‌تواند با مراجعه به شعب رسیدگی کننده تامین اجتماعی شکایت خود را در این باره مطرح کند و به دنبال آن بازرسان تامین اجتماعی به کارگاه مربوطه اعزام و پیگیر مطالبات کارگران می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار کارفرما در کشور داریم که کارگران خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده اند، گفت: 95 درصد کارفرمایان تکالیف قانونی خود در قبال حق بیمه کارگرانشان را انجام می‌دهند و 5 درصد در این خصوص کوتاهی می‌کنند.

مدیر کل درآمد و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در پایان تصریح کرد: 13 میلیون بیمه شده اصلی به همراه خانواده های خود که به 44 میلیون تن می‌رسد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 299892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟