قانون راه را برای کلاه برداری باز می کند / علت طلاق های ما نداشتن شناخت قبل از ازدواج است

دکتر امیرمحمود حریرچی جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: قانون Law حذف واژه طلاق از شناسنامه بانوان می تواند بستر بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند کلاهبرداری، شک و تردید و عدم اعتماد را در جامعه فراهم کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولین به جای اینکه با تصویب قوانینی بستر صداقت، شناخت قبل از ازدواج، پرهیز از پنهان کاری را در جامعه افزایش دهند با تصویب این قانون پنهان کاری را تبلیغ و افزایش می دهند. و مسئولین می گویند می توان با استعلام از ثبت احوال می توان متوجه شد که همسرتان قبلا ازدواج کرده یا خیر که خود این استعلام هم پیامد هایی مانند بی اعتمادی و بد بینی را در شروع ازدواج به وجود می آورد.

دکتر امیر محمد حریرچی افزود: جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم دیگر یک جامعه سنتی نیست ولی متاسفانه می خواهیم ازدواج هایمان را به همان صورت سنتی انجام دهیم یعنی به صورتی که خانواده ها همسر مورد نظر را برای فرزندشان انتخاب می کنند.

این سبک از ازدواج در زمان های قدیم که تمام زندگی ما سنتی بود هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد،  ولی اکنون که روابط اجتماعی زیاد و عوامل دیگر باعث شده تا زندگی ما از سنتی بودن خارج شود ، همین مساله نقطه شروع بسیاری از مشکلات در مسایل زناشویی است.

ازدواج های امروزه ما متاسفانه بدون شناخت صورت می گیرد و از همان ابتدا بین زوج ها شاهد عدم اطمینان هستیم حال به جای این که ما این عدم اطمینان را از بین ببریم ، با این قانون بی اعتمادی ها را افزایش می دهیم و همین باعث می شود تا ازدواج های ما کمتر از یک سال طول بکشد.

امیرمحمود حریرچی

دکتر حریرچی در باره روش کلاهبرداری Fraud از این قانون گفت: زمانی که زن مهریه ای بالا انتخاب می کند و بعد از عقد درخواست طلاق می دهد،  می تواند نصف مهریه خود را بگیرد و بعد از آن هم که در خواست طلاق داد شناسنامه خود را تعویض می کند و این یک شیوه از کلاهبرداری است.

وی در پایان گفت: در جامعه ما ازدواج زنان بعد از طلاق امری ناپسند تلقی می شود و مُهر مطلقه بودن روی پیشانی زنان شرایط زندگی را برایشان سخت می کند در صورتی که ازدواج مجدد برای آقایان در جامعه ی ما امری عادی است و در حال حاضر ما باید در زمینه بی اشکال بودن ازدواج مجدد زنان، در جامعه فرهنگ سازی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سجاد رازقی
آیا این خبر مفید بود؟