۴.۲۱ درصد اعتبار اشتغال کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

رکنا اجتماعی:قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با تعدادی از جوانان اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: از مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغل فراگیر و مشوق های اشتغالزایی در کشور ۴.۲۱ درصد برابر ۱۱ هزار میلیارد ریال برای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی این استان در سال جاری اختصاص داده شد.

وی افزود: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با جذب این تسهیلات نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۲۰.۲ درصد به ۱۰ درصد و حتی پائین تر خواهد رسید.

وی بیان داشت: سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: براساس آمار سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم برای ۴۱ هزار و ۹۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری اشتغال ایجاد شده است.

وی عنوان داشت: سال گذشته نرخ شارکت در چهارمحال و بختیاری از ۳۶ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: رشد دانش آموختگان دانشگاهی، بازگشت نیروی کار از کشورهای خلیج فارس و استان های دیگر، بالا رفتن نرخ مشارکت و وارد شدن متولدان دهه های ۶۰ و ۷۰ به بازار Store کار از مهمترین علت های افزایش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته محسوب می شود.

وی ادامه داد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم ۱۷۷ سفر به شهرستان ها، بخش ها و مناطق محروم استان داشته اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این سفر ها یکهزار و ۴۵ طرح تصویب شده که ۸۳ درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه در حال پیگیری و اجرا است.

وی یادآور شد: برگزاری نشست با اعضای ۷۰ سازمان مردم نهاد چهارمحال و بختیاری در این مدت یکی از مهمترین اقدامات مسئولان با هدف تسریع در روند توسعه ای استان محسوب می گردد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در دوران پسابرجام ۷۵ هزار میلیارد ریال فاینانس برای تکمیل و بهره برداری از ۴۵ طرح مهم چهارمحال و بختیاری مانند فولاد سفیددشت، پتروشیمی لردگان و چادر مشکی حجاب شهرکرد اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: این در حالیست که از میان هفت طرح مشابه در کشور تنها کارخانه فولاد سفید دشت به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد پس از ۲۴ سال پیگیری توانست در دولت یازدهم و در دوران پسابرجام تکمیل و بهره برداری شود.

وی با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۲۰ شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری در ابتدای دولت یازدهم گفت: با پیگیری های انجام شده و اجرای طرح های آبرسانی به نقاط مختلف استان این تعداد هم اینک به ۲۷ مورد کاهش یافته است.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی حدود ۵۰۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختایاری از مهمترین طرح های دولت یازدهم در این مدت محسوب می گردد.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح بزرگ سال گذشته یکهزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف اختصاص پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به تازگی قراردادی با صنایع پوشاک ایران منعقد شده تا براساس آن ۲۰ کارگاه در روستاهای استان فعال و با سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد ریالی برای یکهزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

وی بیان داشت: توسعه محور های ارتباطی، حفر تونل ها، افزایش بزرگراه ها از ۱۱۰ به ۳۵۰ کیلومتر، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان، موافقت دولت برای احداث آزادراه لردگان – ایذه، ساخت مدرسه، پیگیری احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و انعقاد تفاهم نامه با شرکت دایلیم کره جنوبی، ساخت راه آهن مبارکه – شهرکرد، برقرسانی، آبرسانی و گازرسانی به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این استان محسوب می شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در این مدت زیرسازی معابر یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از روستاها، اختصاص حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات به شهرداری ها و دهیاری ها، پرداخت دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبات شهرداری ها از محل فروش ۱۰ درصد زمین های دولتی، توسعه بیمارستان های شهرکرد و لردگان، بهره برداری از بیمارستان های چلگرد و مالخلیفه، تلاش برای تکمیل بیمارستان بروجن و پیگیری به منظور احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی مسئولان استان انجام شد.

وی عنوان داشت: در دولت یازدهم به تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری بخشنامه شد تا نیاز خود را از تولیدات داخل استان خریداری و از خرید محصولات مشابه تولیدی در خارج از استان خودداری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اعلام خبر تغییر مدیران ضعیف اشاره و اظهار کرد: از زمان اعلام این خبر تاکنون بیش از ۱۰ مدیرکل در استان تغییر کرده اند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم رعایت عدالت و توازن منطقه ای چهارمحال و بختیاری در انتخاب و انتصاب مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مورد توجه قرار گرفت.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: استفاده از توان نیروی انسانی تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری، بهره مندی از پتانسیل قومیت های مختلف، انتصاب جوانان و بانوان به عنوان مدیر و فاصله از جناح بازی، شخصی نگری و نظرات سلیقه ای مورد توجه مدیران دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت به مدیران کل دستگاه های اجرایی توصیه و تأکید جدی شد تا از رسانه های گروهی شکایت نکنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: انتقاد منصفانه، علمی و کارشناسی به دور از هرگونه نظر شخصی، سلیقه ای و جناحی مورد توجه مسئولان استان در دولت یازدهم بوده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم برای برگزاری انتخابات سالم اظهار داشت: این استان توانست رتبه نخست کشوری در برقراری امنیت و برگزاری انتخابات را به خود اختصاص دهد.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت، عقب نشینی دیوار دانشگاه شهرکرد، احداث کمربندی شمال، ادامه ساخت کمربندی جنوب، بهره برداری از فرهنگسرای بزرگ ارشاد، توسعه بیمارستان آیت الله کاشانی و اجرای بسیاری طرح های توسعه ای دیگر از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در مرکز چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد گردشگری از دیگر فعالیت های مهم و قابل توجه دولت یازدهم در این استان است.

وی تأکید کرد: به زودی عملیات اجرایی دهکده المپیک، سلامت و گردشگری چهارمحال و بختیاری با افزون بر هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان سامان آغاز خواهد شد.

سلیمانی دشتکی افزود: با اجرای این طرح بزرگ وضعیت اشتغال و اقتصاد منطقه متحول می گردد.

گفتنی است، شاخص های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، سیاسی، بهداشت، درمان، عمرانی و غیره چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم متحول شد.

افزوده می شود، در این نشست تعدادی از جوانان اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درباره سیاست ها، برنامه ها و عملکرد دولت تدبیر و امید در سطح ملی و استانی ارائه کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟