لغو اعمال جراحی در برخی شهرها به خاطر اعتراض متخصصان بیهوشی بیشتر خبرسازی است تا واقعیت

رکنا اجتماعی: عباس زارع نژاد افزود: اخبار و شایعاتی که در برخی کانال های مجازی و برخی رسانه مبنی بر لغو شدن تعدادی از اعمال جراحی در بیمارستان ها منتشر شده با واقعیت مطابقت ندارد و چنین گزارش هایی به وزارت بهداشت منعکس نشده است.

وی گفت: به طور قطع هیچ عمل جراحی اورژانسی و غیر اورژانسی در بیمارستان های دولتی لغو نشده است و در بیمارستان های غیر دولتی نیز بعید است که چنین اتفاقی افتاده باشد و هنوز گزارش مستندی حتی در بیمارستان های خصوصی به وزارت بهداشت در این مورد نرسیده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور اطلاع رسانی اضافه کرد: جامعه پزشکی ایران به طور کلی در این فضا نیست که بخواهد اعتراض های صنفی خود را در بیمارستان نشان دهد و با اعتصاب و دست از کارکشیدن، کار بیماران را زمین بگذارد و به بیماران آسیب برساند.

وی گفت: در هیچ جای کشور نه تنها در ایران بلکه در دنیا سابقه ندارد که گروهی از پزشکان در اعتراض به مسائل مالی و درآمدی کار بیماران را انجام ندهند و دست به اعتصاب بزنند و قطعا در بیمارستان های خصوصی کشور نیز چنین اتفاقی نمی افتد.

زارع نژاد افزود: متخصصان بیهوشی اگر نسبت به کاهش 25 درصدی تعرفه های خود اعتراضی داشته باشند، اعتراض خود را در فضایی خارج از بیمارستان اعلام می کنند و بعید است که به دنبال لغو عمل های جرایی و اختلال در کار بیماران باشند.

وی گفت: یکشنبه هفته جاری نیز نمایندگان انجمن بیهوشی ایران، جلسه ای با وزیر بهداشت در همین مورد داشتند که وزیر بهداشت نیز صراحتا اعلام کرد که موافق اصلاح تعرفه های بیهوشی و واقعی شدن تعرفه های پزشکی است و به دنبال این جلسه نیز نامه ای خطاب به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نوشت و اصلاح تعرفه خدمات بیهوشی را خواستار شد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: معاون اول رئیس جمهوری نیز درخواست اصلاح تعرفه خدمات ببهوشی را به وزیر رفاه که رئیس شورای عالی بیمه است ارجاع داد و قرار است این موضوع در شورای عالی بیمه مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی گفت: همیشه احتمال لغو اعمال جراحی به دلایل فنی و پزشکی وجود دارد بنابراین نباید لغو شدن یک عمل جراحی را در یک شهر به اعتصاب و اعتراض متخصصان بیهوشی ربط داد و با اشاعه این شایعات جامعه را ملتهب کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 305134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟