شست و شوی درختان با بخار آب بهترین راهکار حذف سفیدبالک‌ها

رکنا اجتماعی: ناهید خداکرمی با تاکید بر اینکه پس از شست وشوی درختان با بخار آب لازم است که سفیدبالک‌های مرده که پای درختان ریخته‌اند با فشار زیاد آب از سطح زمین پاکسازی شوند، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که این آفت‌های درختی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند باید از هم اکنون برای مبارزه با سفیدبالک‌های احتمالی سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفیدبالک‌ها در اطراف درختان توت بیشتر از سایر نقاط در فضای شهر هستند و به نظر می‌رسد در مرکز شهر و منطقه ۲ شهر تهران بیشترین مشکل را برای شهروندان ایجاد کرده اند.

خداکرمی با تاکید بر اینکه گزارش شهرداری که در جلسه اخیر در صحن ارائه شد شکل و شمایل میدانی نداشت تا این امکان وجود داشته باشد که به طور مصداقی مشکلات هر منطقه تهران را مشخص کند، گفت: لازم است که هر چه زودتر وسعت این معضل در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران تعیین شود.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد که با ارجاع گزارش سفیدبالک‌ها به کمیسیون محیط زیست بررسی آخرین وضعیت این آفت‌ها در وسعت و مناطق مختلف شهر تهران به صورت میدانی بررسی و شناسایی می‌شود تا راهکارهای نهایی به صورت پایلوت در هر منطقه اجرا شود و بهترین راهکار موثر به سایر مناطق تسری یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟