تخصیص 100 میلیارد تومان وام به مستمری بگیران

رکنا اجتماعی: وزیر تعاون در مراسم تجلیل از بازنشستگان در روز خانواده گفت: در حال حاضر اعزام 30 هزار مستمری بگیر به مشهد و 100 هزار نفر را به عتبات عالیات داریم.

ربیعی با ابراز امیدواری برای انجام بیمه های تکمیلی در سازمان تامین اجتماعی افزود: ما امسال بررسی مشکلات بازنشسته های بدون مسکن را هم داریم که با وزارت مسکن و شهرسازی دراین خصوص مذاکره کردیم به این منظور امسال 200 میلیارد تومان برای گام نخست کنار گذاشتیم امیدواریم سال آینده بتوانیم گزارشی از پیشرفت آن بدهیم.

وزیر تعاون افزود: بازنشستگی و سالمندی در کشور ما روز به روز به هم نزدیک می شوند با توجه به تحولات ترکیب جمعیت، آینده جمعیت ایران رو به سالمندی پیش می رود اگر امروز هفت میلیون و 200 هزار سالمند درکشور داریم در سال های نه چندان دور با 30 میلیون سالمند روبرو خواهیم شد .

وی گفت: برای روبرویی با این مسئله دو راهکار پیشرو داریم یکی اینکه صندوق ها را پایدار و دوم اینکه معیشت سالمند را حفظ کنیم به صورتی که قدرت خرید بازنشسته پایین نیاید، البته جمع کردن این دو تا در کنار هم واقعا سخت و دشوار است.

ربیعی ادامه داد: ما باید در سال های گذشته مراقبت می کردیم منحنی مستمری بگیری پایین نرخ تورم نیفتد که این افتاق افتاد و قدرت خرید بازنشسته را فوق العاده کاهش داد الان باید قدرت خرید را افزایش دهیم خوشبختانه کاری که ما در دولت انجام دادیم این بود که در گام اول مسائل و مصایب صندوق ها را آشکار کردیم به این ترتیب پایداری صندوق های بازنشستگی جزو اولویت های دولت قرار گرفت .

وزیر تعاون اضافه کرد: قرار است درجلسات آینده هیئت وزیران درباره طرحی که تعیین کردیم بحث، که بخشی از آن باید لایحه و بخشی از آن در دولت تصویب شود.

وی با بیان اینکه باید در برنامه پنج ساله بدهی های صندوق بازنشستگی تامین شود، افزود: فکر می کنم دو تا برنامه باید طی کنیم تا بتوانیم بدهی ها را آرام آرام بگیریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟