حرف‌های شنیدنی تندگویان درباره پرمشکل‌ترین حوزه کاری دولت

رکنا اجتماعی: محمد مهدی تندگویان اشاره به اینکه ادغام حوزه جوانان و ورزش Sport در وزارتخانه موضوعی کشوری و دولتی است که تمام نهادها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها درگیر آن هستند، اضافه کرد: بخش اندکی از مطالبات جوانان به حوزه ورزش بر می‌گردد و بخش عمده آن خارج از این حوزه قرار دارد. اگر دولت کمک نکند و در کنار ما و سایر نهادها و ارگان‌ها حضور نداشته باشد، نمی‌توانیم به موفقیت خوبی دست یابیم.

تندگویان در ادامه با ابراز امیدواری از کمک‌های دولت در هماهنگی بین بخش‌های حوزه جوانان، افزود: اگر همراهی دولت نباشد نه تنها من بلکه هیچ کس دیگری نیز نمی‌تواند در این سمت عملکرد خوبی داشته باشد.

ارسال لایحه احیای سازمان ملی جوانان به مجلس

عملکرد نامناسب سازمان جوانان در گذشته باعث ادغام آن شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز امیدواری از ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، تصریح کرد: دولت لایحه تفکیک سازمان ملی جوانان را به مجلس فرستاده است. ما هم در بدنه دولت پیگیر آن هستیم که این لایحه به ثمر برسد چرا که شان جوانان ما این است که چنین جایگاه مستقلی داشته باشند تا بتوانند در آن به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به عملکرد نامناسب گذشته که موجب ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش و جوانان شده است، گفت: تبعات منفی زیادی از این ادغام به وجود آمده است. اما مطمئنم در این دوره با حمایت‌های دولت و همراهی خوب مجلس، این مشکل برطرف خواهد شد.

تشکیل پارلمان جوانان

تندگویان با اشاره به اولویت‌های خود در این حوزه ادامه داد: نخستین اصلی که پیگیر آن خواهم بود، امید بخشیدن به جوانان است یعنی همین که بتوانیم جوانان را امیدوار کنیم که آینده‌شان برای کشور تامین خواهد شد، نادیده گرفته نمی‌شوند و در عرصه‌های مختلف از آنها بهره‌برداری می شود، بزرگترین گامی است که می‌توان در این زمینه برداشت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ابزارهای اجرایی اهداف خود، تصریح کرد: تشکیل پارلمان جوانان که پیگیر آن هستیم و ساماندهی بخش سمن‌ها از جمله این اهداف است.

بدنه دولت و بخش خصوصی چالاک و جوان نیست

مدرک گرایی و بی‌تجربه بودن جوانان، انتخاب و انتصاب آنها را در آینده با مشکل مواجه می‌کند

وی با اشاره به اهمیت مبحث اشتغال جوانان و اقداماتی که در دولت باید صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که بدنه دولت و بخش خصوصی به قدر کافی چالاک و جوان نیست؛ اما امیدوارم با تفاهمنامه‌هایی که امضاء خواهیم کرد چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، تغییر نگرش به وجود بیاوریم.

تندگویان با تاکید بر اهمیت «حرفه‌گرایی» اضافه کرد: باید جوانان را به جای مدرک‌گرایی به سمت حرفه‌گرایی پیش ببریم تا ایجاد اشتغال و انگیزه کار با هر درآمدی در اولویت قرار بگیرند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از مدرک‌گرایی در بین جوانان، ادامه داد: مدرک‌گرایی باعث شده تا جوانان تجربه کافی کسب نکنند لذا در آینده در انتخاب و انتصاب جوانان دچار مشکل شویم. بسیاری از افرادی که تحصیلات آکادمی ندارند در حوزه اشتغال و درآمدزایی عملکرد خوبی برای کشور داشته‌اند. باید تلاش کرد تا در این زمینه در نگرش و فرهنگ خانواده‌ها تغییر ایجاد کرد.

رکوردزنی کشورها درخصوص انتصاب جوان‌ترین وزیر

وی با تاکید بر اهمیت برقراری روابط بین‌المللی خوب در حوزه جوانان، افزود: این حوزه در کشور مورد غفلت قرار گرفته در حالیکه در سایر کشورها به این موضوع پرداخته‌ و نهادهای مشخصی را به وجود آورده‌اند. در حوزه جوانان از طریق سمن‌ها به این سمت می‌رویم که جوانان در حوزه‌های مختلف مدیریتی در کشورها جدی گرفته شوند. برای مثال در کشورهای مختلف وزرای جوانی داریم. حتی کشورها در زمینه سنی وزرایشان در حال رکوردزنی هستند. اگر بتوانیم تعاملی با حوزه جوانان سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که در این حوزه فعالند برقرار کنیم، می‌توانیم سطح جوانان در حوزه بین‌المللی را ارتقاء ببخشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟