دکتر فریدون: سیاست دولت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعه است

رکنا اجتماعی: دکتر عبدالحسین فریدون افزود:‌ در این زمینه تاکید اصلی بر توسعه روز افزون اقتصاد دانش بنیان و بهره گیری از توان نخبگان و دانشگاهیان در حل مسائل و جالش های مختلف کشور است.

دکتر فریدون در همایش سراسری روسای دانشگاه های کشور که صبح امروز در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در حال برگزاری است، تصریح کرد:‌علیرغم برخی تبلیغات در حوزه توسعه علمی بر اساس استنادات و شاخص هایی که توسط پایگاه های اطلاعاتی مختلف اعلام شده بیش از ۱۸ دانشگاه ما در رتبه بندی بهترین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و علیرغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته دانشگاهیان ما فعالیت های بسیار خوبی داشته اند.

دکتر فریدون ادامه داد: علیرغم مشکلات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در خرید تجهیزات آزمایشگاهی با آن رو به رو بودیم فعالیت هایی که در زمینه های علمی انجام شده بسیار خوب بوده است.

وی افزود: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه ها با آن درگیر بودند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری به پیشرفت برسیم.

وی، برنامه اجلاس دو روزه روسای دانشگاه های سراسر کشور را بررسی چالش ها و مسائل فراروی دانشگاه ها نظام آموزش عالی کشور عنوان و تاکید کرد: در گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم به این صورت که علیرغم چندین انتخاباتی که برگزار شد و دانشگاه ها به خوبی در این زمینه مشارکت کردند، مشکلی پیش نیامد؛ این، نشانگر بلوغ فکری محیط دانشگاهی است و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته دکتر فریدون، در این اجلاس مسئولیت و برنامه هایی که در چارچوب برنامه ششم توسعه به وزارت علوم ارائه شده است، در پنل های مختلف و با حضور دکتر محمدباقر نوبخت،‌معاون رییس جمهوری، برخی از وزیران،‌ مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟