باید ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاههای اجرایی با دانشگاهها منعقد شود

رکنا اجتماعی: دکتر وحید احمدی که روز دوشنبه در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­های کشور سخن می گفت، در تشریح سیاستگذاری‌های صورت گرفته در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تأکید کرد؛ انجام طرح پژوهشی ملی و صنعتی در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی در دانشگاه‌های سطح اول، انجام طرح پژوهشی ملی ارزش وتویی دارد.

وی افزود: براساس قوانین برای فعالیت های مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و پژوهش مرتبط با دانشگاهها، 10 درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

دبیرکل شورای عالی عتف افزود: سامانه ساعت برای ثبت نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و طبق مصوبه شورای عالی عتف همه این دستگاه‌ها باید نیازهای پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت کنند تا در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت گفت: هم اکنون تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: در راستای تحریک تقاضای دستگاههای قراردادهای مختلفی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها منعقد شده است که قرارداد هزار میلیارد تومانی 9 دانشگاه برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و 1200 طرح پژوهشی دانشگاهها به ارزش 1200 میلیارد تومان با وزارت دفاع از جمله این موارد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟