مناقصه خرید 630 دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران کلید خورد

رکنا اجتماعی: حسین رحب صلاحی گفت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان این سازمان به عنوان کارفرما و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان مدیرطرح تشکیل شد، تصمیمات نهایی برای نحوه برگزاری و فروش اسناد این مناقصه اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه زمانبندی فروش اسناد و دریافت پیشنهادها مصوب شد که تاریخ ارسال دعوتنامه ها به لیست کوتاه 26 شهریور، تاریخ انتشار اسناد مناقصه 28 شهریور، پایان مهلت دریافت اسناد مناقصه سوم مهر، پایان مهلت ارسال پرسش های شرکت کنندگان درخصوص مناقصه 12 مهر، پایان مهلت ارسال پاسخ به همه شرکت کنندگان بدون ذکر نام سوال کننده 16 مهر، پایان مهلت ارسال پیشنهادها از طرف شرکت کنندگان 15 آبان و زمان بازگشایی پاکات 16 آبان باشد .

رجب صلاحی در زمینه طرح تامین واگن های متروی کلان شهرها نیز گفت: بر اساس مصوبه شهریورماه سال 95 شورای اقتصاد، تامین 2 هزار دستگاه واگن مترویی برای 9 کلان شهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، قم، کرمانشاه و کرج بر عهده وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با مدیریت طرح وزارت صنعت( ایدرو) گذاشته شده است که بیش از نیمی از این واگن های متعلق به خطوط متروی تهران خواهند بود.

وی در خصوص نکات مندرج در مصوبه شورای اقتصاد برای تامین واگن های مترو تصریح کرد : برگزاری مناقصه بین المللی با تامین مالی خارجی تا سقف 2 میلیارد یورو،‌ لزوم بومی سازی با حداقل میزان 55 درصد سهم داخلی و اجرای طرح در یک بازه زمانی پنج ساله ازمهمترین نکات این مصوبه است .

وی گفت: در این راستا قرارداد فاز اول مدیریت این طرح فی مابین وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهمن ماه سال 95 به امضاء رسید که ماحصل آن تاکنون ارزیابی مشاورین داخلی و خارجی، ارزیابی واگن سازان داخلی و خارجی، بررسی های میدانی خطوط مترویی در سطح کشور، مطالعات میدانی در خصوص الزامات و ضوابط بومی سازی صنایع وابسته، تکمیل بانک اطلاعاتی زنجیره تامین قطعات و تجهیزات وابسته داخلی و خارجی است.

رجب صلاحی افزود: در این حالی است که برگزاری مرحله ارزیابی کیفی شرکت های واگن ساز داخلی و خارجی در نیمه اول سال 96 را می توان به عنوان مهمترین دستاورد طرح تاکنون یاد کرد که ماحصل آن تایید کیفی 5 شرکت ایرانی و همچنین 12 شرکت خارجی بوده است.

وی توضیح داد: در مجموع 5 شرکت واگن ساز ایرانی مپنا، واگن پارس، ایریکو، واگن سازی تهران و پلور سبز در کنار 12 شرکت واگن ساز خارجی از 9 کشور شامل CMC، BSR، پوژن، دالیان و CRC از چین، واگن ماش از روسیه، CAF از اسپانیا، هیوندای روتم از کره جنوبی، آلستوم از فرانسه، زیمنس از آلمان، اشتادلر از سوئیس، فیرما از ایتالیا و هندوستان مورد تایید کارفرما قرار گرفته اند. وی افزود : این شرکت هابرای حضور در مرحله ارزیابی کیفی، 19 کنسرسیوم را تشکیل داده اند.

به گفته این مسئول سازمان شهرداری ها و دهیاری ها این شرکت ها تحت عنوان لیست بلند اصلی تا پایان کل طرح 2هزار دستگاه واگن شناخته شده و با تشکیل کنسرسیوم هایی در مراحل آتی مناقصات حضور خواهند داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟