مترو و حمل و نقل ریلی اولویت اول شورای پنجم

رکنا اجتماعی: محمد علیخانی، خاطرنشان کرد: با توجه به یکدستی اصلاح طلبان در شورا انتظار مردم نیز بسیار بالاست و عملکرد شورا هم به پای اصلاح طلبان، نوشته می شود، بنابراین باید شعارها و وعده هایی که داده شده پیگیری و محقق شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از شعارهای اصلاح طلبان، قانونمداری و جوانگرایی است و با توجه به اینکه دولت تاکنون نتوانسته پاسخگویی بیشتری نسبت به این مطالبات داشته باشد، لازم است شهردار که با رای شورای شهر اصلاح طلب انتخاب شده، قانونمدار بوده و جوانگرا نیز باشد.

وی با یادآوری شعارها و وعده های لیست امید، اظهار داشت: قبلا کسی با شورا و شهردار اصولگرای تهران کاری نداشت ولی روی شورای پنجم اصلاح طلب و شهرداری حساسیت بیشتر خواهد بود.

توسعه مترو اولین اولویت شورای پنجم

علیخانی به برنامه های آینده حمل و نقل شهری تهران، اشاره کرد و گفت: باید به این بخش، توجه ویژه داشت و اولویت اول شورا و مدیریت جدید شهرداری تهران توسعه مترو و حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: قبلا شهرداری تهران در بخش های دیگر و حتی برخی مواردی که اصلا به شهرداری تهران ارتباطی نداشته از جیب مردم تهران خیلی هزینه کرده است که بخشی از آن را اگر در توسعه و تجهیز مترو انجام می داد الان مشکلات ترافیک کمتر شده بود.

علیخانی در ارتباط با تحقیق و تفحص عملکرد شهرداری قبل تهران، گفت: شهردار تهران از سوی شورای شهر ملزم شده است تا گزارشی را از وضعیت شهرداری در زمان تغییر مدیریت و تغییر و تحول تهیه و به شورا و مردم گزارش نماید. لذا اگر در گزارشات تخلفات روشن شود آن وقت تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

شهرداری تهران تقاص اقتصاد بیمار کشور را پس می دهد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مهاجرت به این شهر گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری بر مهاجرت به تهران افزوده است. اکنون شاهد تردد مسافرکشانی هستیم که از شهرستان برای کار به پایتخت آمده اند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت خاص و مختصات گسترده شهری تهران ادامه داد: کلان شهر تهران با مساحت بیش از 700 کیلومتر مربع از ابتدا بر اساس ضوابط شهری و اصول شهرسازی که شامل معابر، دسترسی به خدمات عمومی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و هر آنچه که در یک شهر لازم می باشد، ساخته نشده است.

وی افزود: این شهر تا به امروز با همین زیرساخت گسترش پیدا کرده و مهاجرت نیز به آن افزایش یافته و علاوه بر اضافه شدن جمعیت مرکز، جمعیت حاشیه آن نیز رشد زیادی داشته که معضلات اجتماعی و ترافیک شهری بخشی از تاثیرات آن می باشد.

اقتصاد بیمار عامل مهاجرت شهری است

علیخانی در مورد علل حل نشدن معضل ترافیک افزود: یک مورد آن اقتصاد بیمار کشور است که باعث افزایش مهاجرت به پایتخت شده. از شهرستان ها کارهای مختلف به تهران می آیند که این مهاجرت ها تبعات اجتماعی و اقتصادی از جمله افزایش بیکاری، ترافیک شهری و ... را به دنبال خود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: تعداد خودروهایی که زیر نظر دو شرکت در حوزه تاکسی اینترنتی در تهران فعالیت می کنند به صد هزار دستگاه رسیده در حالی که آمار خودروهای کل سیستم تاکسیرانی تهران با زیر مجموعه هایش به هشتاد هزار دستگاه تاکسی نمی رسد.

علیخانی در مورد حل نشدن ترافیک، عنوان کرد: برخی ازسیاست های اعمال شده توسط مدیریت شهری در سال های گذشته با بی توجهی به تجربیات دنیا همراه بوده و بخشی از هزینه های کلان بدون در نظر گرفتن اولویت ها تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به عدم رعایت توازن در تخصیص منابع و تبعات آن ابراز کرد: گسترش معابر و ساخت تونل و پل Bridge بجای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم را تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی کرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: به غیر از کسری واگن در مترو در بعضی از خطوط از جمله خط 7 مشکلات ایمنی و کمبود امکانات مثل هواکش و تهویه نیز وجود دارد که در صورت آتش سوزی و یا به وجود آمدن حادثه Incident جان مسافران در خطر خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟