پلیس در حد قاضی می‌تواند حکم بدهد

رکنا اجتماعی: حسن رحیمی در آغاز رزمایش "اقدام و عمل" در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جایگاه پلیس Police و پایگاه انتظامی و امنیتی بر اساس آنچه که در قوانین آمده برقراری نظم است، مراجع در ارتباط با جایگاه پلیس در قوانین این دستگاه را ضابط قضایی تلقی و اختیارات زیادی به او واگذار کرده‌اند و پلیس در حد قاضی Judge می‌تواند حکم بدهد، در مقام برقراری نظم تا قائم مقام قاضی حدود اختیارات دارد.
وی با بیان اینکه حضور فعال و محسوس پلیس امنیت روانی جامعه را افزایش داده است، افزود: حضور پلیس احساس امنیت ایجاد می‌کند، احساس امنیت بالاتر از امنیت است، احساس امنیت مشکلات جامعه را کمتر می‌کند، همان طور که احساس ناامنی مشکلات را بیشتر می‌کند و اگر حضور فعال و به موقع پلیس وجود داشته باشد بی شک در امنیت جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
دادستان اصفهان تصریح کرد: ایجاد امنیت اجتماعی با حضور پلیس می‌تواند به قانونگرایی برسد، هم‌چنین موجب ایجاد اعتماد مردم می‌شود و بر اساس شرح وظایف و انجام آن مردم متوجه حاکمیت قانون Law می‌شوند، قانون برای اجرا نوشته شده و امنیت اجتماعی باید با حسابرسی از مجرمان همراه باشد.
رحیمی گفت: ایجاد امنیت اقتصادی موجب انجام بهتر معاملات و افزایش سرمایه گذاری می‌شود و اگر سرمایه گذار احساس ناامنی کند سرمایه خود را در مکان ناامن برای سرمایه گذاری نمی‌گذارد. همچنین امنیت سیاسی نیز مهم محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد استقرار حاکمیت و ثبات حکومت‌ها به قدرتمند بودن پلیس باز می‌گردد، اگر پلیس خوب و سریع عمل کند موجب استحکام حاکمیت می‌شود.
وی اظهار کرد: فعال و پویا بودن در کنار به روز بودن و منفعل نشدن در مسائل اجتماعی موجب استحکام پلیس می‌شود، پلیس به عنوان عنصر اصلی برقراری نظم باید حضوری فعال و پویا داشته باشد و بداند عمل به وظیفه موضوع بسیار مهم است همچنین صفت امانت داری باید در نیروی انتظامی در کنار قاطع و محکم بودن وجود داشته باشد.
دادستان اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه پیشگیری و فوریت‌های ۱۱۰ پلیس حوزه‌های بسیار با اهمیتی هستند، حضور یک پلیس موتور سوار در یک محله می‌تواند موجب امنیت شود هر چند فعالیت آن‌ها به چشم نیاید. از طرف دیگر شما دوستان باید بدانید که بحث ابلاغ بحث بسیار مهمی بوده و باید به آن عنایت ویژه‌ای داشته باشید چراکه بدون ابلاغ بحث دادرسی با مشکل مواجه می‌شود.
رحیمی گفت: همکاری بسیاری خوبی بین پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد. این طرح یک بحث چندگانه است و بیشتر برای احساس امنیت و ارتقای امنیت اجتماعی انجام می‌شود و بسیار مفید و موثر خواهد بود و موجب احساس ناامنی برای مجرمان خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟