امسال کلاس بدون معلم در مقطع ابتدایی نداریم

رکنا اجتماعی: نادر جهان آرای در حاشیه مراسم جشن شکوفه ها با بیان اینکه تا امروز صبح اطلاعات ثبت نامی ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ نفر وارد سامانه سناد شده، گفت: احتمال می دهیم که تعداد دانش آموزان با احتساب اتباع به ۱۰۴ هزار نفر برسد.

وی درباره نتایج سنجش سلامت نو آموزان نیز گفت: هنوز تعداد دانش آموزان ارجاعی به مدارس استثنایی مشخص نشده، اما می‌توان گفت که تمام دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه سناد مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۱۵۰۰ مدرسه دولتی و بیش از ۴۰۰ مدرسه غیردولتی در شهر تهران در مقطع ابتدایی داریم گفت: امسال حدود ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند.

جهان آرای ادامه داد: تعداد نوآموزان پیش دبستانی حدود ۵۰ هزار نفر پیش بینی شده است. تا سال گذشته تعداد نوآموزان ۳۵ هزار نفر بود که با توجه به تلاش های انجام شده امیدوارم در حوزه پوشش پیش دبستانی رشد داشته باشیم.

وی ضمن اعلام اینکه امسال کلاس بدون معلم در مقطع ابتدایی نداریم، عنوان کرد: نهایت تلاش را داشتیم تا از مسیرهای مختلف نیروی انسانی را تامین کنیم که از جمله این مسیرها جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ اساسنانه دانشگاه فرهنگیان و همچنین انتقالی استانی به تهران است. معلمانی که از طریق رشته های دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند نیاز به دوره آموزشی ندارند اما در نیروهای انتقالی دو دسته معلم شامل آموزگاران و دبیران هستند که برای دبیران دوره های ضمن خدمت در حال برگزاری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تهران افزود: با توجه به تراکم دانش آموزان و فضای موجود، متوسط سرانه دانش آموز در هرکلاس بین ۳۰تا ۳۳نفر در نظر گرفته شده که البته در مناطق مختلف متفاوت است و در مواردی کلاس های ۳۶نفره تشکیل می شود. البته سال گذشته مدرسه ۲نفره در روستاهای لواسان داشتیم و امسال نیز مدرسه ۱۰نفره در منطقه یک و پنج تهران داریم. با توجه به شش پایه بودن ابتدایی مدارسی که دانش آموزان بیشتر از ۲۵۰ نفر دارند به دو دوره اول و دوم تقسیم می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 308123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟