معاون سازمان بهزیستی: طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی تا دو هفته دیگر تمام می‌شود

رکنا اجتماعی: حبیب‌الله مسعودی فرید در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده، از طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: تا دو هفته دیگر بخش طراحی آن تمام می‌شود و پایلوت آن طی چند ماه در قزوین اجرا و بعد از آن در سایر استان‌ها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سازمان بهزیستی با همکاری تعداد زیادی نظام ارائه خدمات اجتماعی را طراحی می‌کنیم، افزود: سلامت اجتماعی به معنی کیفیت تعامل انسان‌ها با محیط پیرامون خود است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی دو روی یک سکه هستند، افزود: نمی‌توانیم به آسیب‌های اجتماعی بپردازیم بدون اینکه به سلامت اجتماعی توجه نکنیم.
مسعودی فرید با تأکید بر اینکه سلامت اجتماعی از ابتدای کودکی و حتی قبل از تولد آغاز می‌شود و باید روی آن کار کنیم، تصریح کرد: هر کودکی که به دنیا می‌آید، دارای میلیاردها سلول عصبی و 100 تریلیون ارتباطات عصبی است بنابراین اگر از کودکی محرک‌های محیطی در کودکان ایجاد شود و والدین آموزش ببینند، کودکان با سلول‌های مغزی بیشتری وارد عرصه دبستان می‌شوند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: رد پای اقتصاد مقاومتی در تمامی برنامه‌ها دیده می‌شود و باید آن را لحاظ کرده تا بتوانیم از هزینه‌هایی که بعدها بر جامعه تحمیل می‌شود، جلوگیری کنیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه هر اقدامی بدون نظریه و پشتوانه فکری به سرانجام نخواهد رسید، افزود: علاوه بر این نیاز است که تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها کارکرد خود را به تناسب زمان تغییر دهند.
مسعودی فرید با بیان اینکه با راهبرد بازاریابی اجتماعی می‌توانیم مشارکت اجتماعی را بالا ببریم، اظهار کرد: در حال حاضر در بهزیستی ۵۹۲ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست داریم که از این تعداد ۵۵۰ مرکز توسط خیران اداره می‌شود و این مشارکت اجتماعی می‌تواند در همه جا اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری زیادی روی کودکان کرده‌اند، افزود: اگر می‌خواهیم جمعیت را افزایش داده و سلامت اجتماعی داشته باشیم باید منابع، برنامه و حمایت‌های لازم برای آن دیده شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر توجه بهزیستی به سبک زندگی و مهارت‌های زندگی است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده و برای اینکه متولی‌گری خود را نشان دهیم باید طرح و برنامه داشته باشیم.
وی یادآور شد: همچنین با وزارت بهداشت ارتباط نزدیکی داریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های فی ما بین استفاده کنیم چرا که اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت‌های فیمابین، یکی از راهبردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟