پیکان سال دیگر از سرویس مدارس حذف می شود

رکنا اجتماعی: رضا قاضی Judge معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ گفت: سرویس‌ مدارس مجوز فعالیت خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند و سپس رانندگان سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی ارجاع می‌شوند و در صورت تأیید صلاحیت جسمی خود و خودرو و ارائه برگه عدم سوء پیشینه و اعتیاد و آموزش دوره‌های رانندگی می‌توانند مجوز سرویس مدارس را از تاکسیرانی اخذ کنند.

وی در خصوص تعداد سرویس های مدارس گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۱۶ هزار و ۱۰۰ سرویس مدارس ثبت نام کردند که در این میان تعدادی تایید شدند و تعدادی هم در حال بررسی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: خودرو رانندگان سرویس مدارس باید معاینه فنی و بیمه شخص ثالث برای سرنشینان داشته باشد، همچنین برای خودرو‌های شخصی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند، داشتن بیمه خودرو‌های عمومی اجباری است.

قاضی بیان کرد: مقرر شده تا در سال‌های آینده خودرو پیکان از چرخه سرویس مدارس حذف شود و رانندگانی که سواری پیکان دارند، نمی‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان کرد: برچسب‌های سرویس مدارس در حال توزیع است و با این برگه‌ها رانندگان سرویس مدارس می‌توانند در ساعاتی که دانش آموزان را جابه جا می‌کنند، در محدوده زوج و فرد وارد شوند و با تدابیری که اتخاذ شده جریمه هم نمی‌شوند.

وی با اشاره به درج بارکد بر روی برچسب سرویس مدارس بیان کرد: داشتن برچسب سرویس مدارس در سال ۹۶ اجباری است و نداشتن آن به معنای غیرمجاز بودن سرویس مدارس است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: بارکد درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس، اصالت خودرو و راننده را تایید می‌کند و پلیس Police و دستگاه‌های نظارتی از این طریق مطلع می‌شوند که برچسب جعلی نیست.

قاضی در پایان اظهار داشت: والدین می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود از QR Code درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس عکس بگیرند و به وسیله بارکدخوان گوشی از مجاز و غیرمجاز بودن سرویس مدارس فرزندان خود آگاه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 309061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟