شامگاه شنبه سوم بهمن مردی جوان با سر و وضعی به هم ریخته که آثار جراحت بر سرو صورتش هویدا بود، به کلانتری کاظم آباد مشهد مراجعه و پس از هدایت به اتاق افسر نگهبان از یک فقره زورگیری خشن در جاده پرکن‌آباد پرده برداشت. شاکی در اظهاراتش به افسر تحقیقات این کلانتری گفت: هوا سرد بود و در حال رفتن به خانه بودم که متوجه شدم پسری جوان در کنار جاده ایستاده و از سرما مدام دست‌هایش را روی هم می‌کشد. دلم سوخت، خودرو را کنار زدم و او را سوار کردم. مقصد این جوان جاده پرکن‌آباد بود و من هم برای اینکه کمکی به او کرده باشم به سمت مقصدش به راه افتادم. بعد از طی مسیر و قرار گرفتن در جاده پرکن‌آباد به منطقه خلوتی رسیدیم که به علت حجم زیاد برف خودرو قادر به حرکت نبود. در این فکر بودم که از ادامه مسیر منصرف شوم اما ناگهان فردی به خودرو نزدیک شد و در را باز کرد و مرا پایین کشید. ابتدا مقاومت کردم اما مرد جوان دوم با قمه‌ای که در دست داشت، من را تهدید به مرگ کرد. آنان پس از اینکه من را حسابی کتک زدند، خودرو‌یم را به همراه مدارک هویتی، کارت‌های بانکی و وجوه نقدی‌ام به سرقت Stealing بردند. من در بین برف زخمی ‌رها شده بودم و به زحمت خودم را به جاده اصلی رسانده و با یک خودروی شخصی به کلانتری آمدم.

 

با اعلام این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله هماهنگی لازم با دستگاه قضایی انجام شد و تیمی از ماموران تجسس کلانتری کاظم‌آباد برای شناسایی سارق و دیگر همدستانش وارد عمل شدند. ماموران با انجام تحقیقات در این باره به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد تا‌کنون در این محدوده چندین سرقت مشابه انجام شده و هنوز سارقان آن دستگیر نشده‌اند. ماموران با احتمال اینکه متهمان این پرونده همان سارقان چند پرونده مشابه هستند، تحقیقات خود را آغاز و برای بررسی دقیق‌تر دوربین‌های مدار بسته چندین مغازه و یک پمپ‌گاز را مورد بازبینی قرار دادند.

هنگامی که ماموران مشغول بازبینی دوربین‌های مدار بسته پمپ‌گاز بودند، ناگهان خودروی شاکی پرونده که پسری جوان راننده آن بود، برای سوخت‌گیری وارد محوطه این پمپ گاز شد و ماموران در اقدامی غافلگیرانه راننده را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: راننده این خودروی مسروقه که جوانی ٢٠ساله است، در رویارویی با مستندات قانونی به ناچار لب به اعتراف گشود و دو همدست دیگرش را معرفی کرد.

 

سرهنگ محمد بوستانی از نحوه زورگیری‌های مکارانه این سارق حرفه‌ای پرده برداشت و افزود: متهم با همدستی دو نفر از دوستان دیگرش، خود را به عنوان مسافر جا زده و بعد از طی مسافتی کوتاه رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی را به مسیر‌های کم تردد می‌کشانده و علاوه بر سرقت خودروی آنان مدارک و وجوه نقد طعمه‌هایش را با تهدید قمه و چماق به سرقت می‌بردند.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری در عملیاتی دیگر دو همدست این زورگیر حرفه‌ای را در مخفیگاهشان واقع در توس ٧۵ دستگیر شد و از محل مقادیری لوازم مسروقه همچون مدارک هویتی، کیف، گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی را کشف کردند.

بوستانی با بیان اینکه تاکنون چندین شاکی متهمان را شناسایی کرده‌اند، اظهار کرد: این سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات و کشف جرائم احتمالی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مشهد خطاب به رانندگان تاکسی و مسافربران شخصی‌ تاکید کرد: رانندگان از سوار کردن افراد مشکوک که مقصد آنان خارج از محدوده‌های شهر و مناطق دورافتاده است، خودداری کنند. این افراد برای اینکه طعمه‌های خود را به دام بیندازند معمولا پیشنهاد کرایه‌های بالا و وسوسه‌کننده به رانندگان می‌دهند لذا از رانندگان درخواست می‌شود فریب این افراد را نخورده و موضوع را به پلیس Police گزارش کنند. علاوه بر این رانندگان تاکسی به هیچ‌وجه از مسافری که به آنان نوشیدنی یا تنقلات تعارف می‌کند، نپذیرند؛ چرا‌که برخی سارقان با این شیوه طعمه‌های خود را مسموم و بیهوش کرده و وجوه نقد، مدارک هویتی و خودروی آنان را به سرقت می‌برند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 247165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟