احترام بزرگ پلیس برای آرزوی یک کودک

عباس عبدالله‌زاده مبتلا به «نوروبلاسم» پس از برآورده شدن آرزویش با ذوق و شوق و همان لباس پلیس به بیمارستان بازگشت تا درمانش را ادامه دهد.

این گزارش حاکیست: روز شنبه مأموران نیروی انتظامی اهواز میزبان میهمان ویژه‌ای بودند. عباس که از مدت‌ها پیش تحت حمایت مؤسسه خیریه مشک - مؤسسه شفاجویان کودکان مبتلا به سرطان - تحت درمان است صبح زود وقتی لباس پلیسی به تن کرد باور نداشت ساعتی بعد در میان پلیس‌ها خواهد بود و از نیروهای مستقر در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی سان خواهد دید. او همراه سرهنگ سپهوند، فرمانده انتظامی اهواز، با دست‌هایی به نشانه سلام نظامی، از صف نیروها سان دید، درحالی‌که اشک از چشمان مأموران پلیس و مسئولان مؤسسه خیریه جاری بود. پس از نواخته شدن مارش نظامی‌، فرمانده میدان به عباس و همراهان او خوشامد گفت و از او دعوت کرد پس از سان دیدن‌، در عملیات تعقیب و گریز و دستگیری سارقان با مأموران همراه شود.

عباس همراه با تیمی از مأموران پلیس به خودرویی که سارقان در آن بودند نزدیک شد و در یک عملیات غافلگیرانه به همراه مأموران سارقان را دستگیر کردند. عباس با همه وجود خوشحال بود و تمام مأموران در برابر او احترام نظامی به‌جا می‌آوردند.

ساعتی پس از پایان گرفتن مراسم، عباس برای ادامه درمان به بیمارستان فوق تخصصی شفا بازگشت تا ادامه شیمی درمانی پیگیری شود. شوق او به حدی بود که وقتی پرستاران می‌خواستند لباس‌های او را عوض کنند اجازه نداد و گفت دوست دارد با لباس پلیس بستری شود.

مادر عباس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه زندگی با بیان اینکه عباس فرزند دوم اوست، گفت: ما از ایل بختیاری هستیم و در مسجد سلیمان زندگی می‌کنیم اما بعد از بیماری عباس به اهواز آمدیم. پسر بزرگم کلاس ششم درس می‌خواند و عباس نیز در پایه سوم ابتدایی تحصیل می‌کند. 8 ساله بود که دل دردهای شدید او را بی‌حال می‌کرد. چند بار او را دکتر بردیم و پس از انجام آزمایش‌های مختلف مشخص شد توده‌ای در روده عباس وجود دارد و باید فوراً عمل شود. او را به اهواز منتقل کردیم و با حمایت مؤسسه خیریه مردمی مشک تحت عمل جراحی قرار گفت و بعداز آن نیز شیمی درمانی شد. در این مدت عباس بسیار ضعیف شده بود و همه امید ما این بود که بعد از شیمی درمانی این بیماری مهلک در بدن او ریشه کن شود.

وی ادامه داد: با پایان شیمی درمانی پزشکان از وضعیت درمان عباس اعلام رضایت کردند و او را به خانه بردیم اما بعد از 4 سال بیماری عود کرد و وضعیت او دوباره وخیم شد. او را به بیمارستان منتقل کردیم و بعد از آزمایش مشخص شد به بیماری نوروبلاسم مبتلا شده و باید تحت شیمی درمانی قرار گیرد. روزها و شب‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و در این مدت تنها امیدمان به خدا بود. در کتاب‌های قصه‌ که عباس زیاد دارد، پلیس نقش دارد و همیشه می‌گفت دوست دارد وقتی بزرگ شد پلیس شود و به جنگ دزدان برود.

این مادر در ادامه گفت: روز شنبه دو نفر از دانشجویان داوطلب کمک به کودکان سرطانی که با مؤسسه خیریه مشک همکاری می‌کنند عباس را همراه خود بردند و گفتند می‌خواهند او را به آرزویش برسانند. همه چیز برای من و عباس غیرمنتظره بود. او را به نیروی انتظامی اهواز بردند و آنجا با هماهنگی‌هایی که از قبل انجام شده بود، عباس لباس نیروی انتظامی به تن کرد و بعد از نواخته شدن مارش نظامی همراه با فرماندهان از یگان‌های مختلف پلیس سان دید. همه مأموران خوشحال بودند و به عباس احترام نظامی می‌گذاشتند. بعد از پایان مراسم عباس همراه چند مأمور پلیس در یک مانور دستگیری سارقان شرکت کرد و توانست دو سارق را غافلگیر و بازداشت کند. در همه این لحظات عباس با تمام وجود می‌خندید و با اهدای شاخه‌های گل نرگس از مأموران پلیس قدردانی کرد. ساعتی بعد وقتی به بیمارستان بازگشت اجازه نداد لباس بیمارستان را به او بپوشانیم و گفت می‌خواهد با همین لباس پلیس درمانش را ادامه دهد. او با هیجان زیاد ماجرای پلیس شدن و دستگیری سارقان را برای دیگر کودکان بستری در بیمارستان تعریف کرد.

این مادر با قدردانی از مأموران نیروی انتظامی اهواز و همچنین دانشجویان داوطلب و مسئولان مؤسسه خیریه مردمی مشک، گفت: با روحیه‌ای که عباس پیدا کرد اطمینان دارم که او بر این بیماری غلبه خواهد کرد و دوباره سلامتی‌اش را به‌دست خواهد آورد.

کدخبر: 1187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟