احمد 13 ساله برای نجات جان برادر 7 ساله اش فرید هزاران کیلومتر سفرکرد+عکس

قهرمان کوچک به تنهایی هزاران کیلومتر را طی کرد تا جان برادر هفت ساله‌اش فرید را نجات دهد. او برای رسیدن به ایتالیا همراه پناهجویان با قایق از دریای پرتلاطم مدیترانه گذشت و خود را از اسکندریه مصر به لامپدوزا و سپس پرتو امپدکوله و سرانجام فلورانس ایتالیا رساند، چراکه هدفش یافتن پزشکی بود که بتواند برادرش که در مصر سخت مریض است را درمان کند.
او پس از رسیدن به لامپدوزا داستان سفرپرفرازو نشیبش را برای مسئولان محلی روایت کرد. داستانی که ایتالیا را تکان داد.
مأمور پلیس ی که احمد را از لامپدوزا به پورتو امپودکوله منتقل کرده می‌گوید: «اینکه پسر سیزده ساله‌ای زندگی‌اش را به خطر بیندازد و به ایتالیا بیاید تا برادرش را نجات دهد فصل جدیدی در میان دغدغه‌های بشری است.» احمد گفت: «من اینجا هستم چون کمک می‌خواهم، می‌خواهم او را نجات دهم و باز هم با او بازی کنم.»
ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز دستور داده تا مقدمات سفر فرید هفت ساله و خانواده‌اش به این کشور فراهم شود. ضمن اینکه بیمارستانی در فلورانس درمان فرید را قبول کرده و قرار است درمان پسرکوچولو آخر همین هفته آغاز شود.
شهردار فلورانس نیز با ارسال توئیتی خطاب به احمد گفت: «احمد به فلورانس خوش آمدی. پزشکان مراقب برادرت خواهند بود، باز هم با هم می‌خندیم، بازی می‌کنیم و خوشحال خواهیم بود برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟