به گزارش رکنا نخستین نشست طرح ملی آینده شمعدون در استان خراسان رضوی روز پنجشنبه 18 شهریورماه با حضور «محمد جواد فولاد» مسئول سمن آبشار عاطفه‌ها، «مهدی جلالی» دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی، «حجت الاسلام نصیرایی» معاون امور مساجد خراسان رضوی و «محمدرسول طالبی» طراح و مجری طرح ملی آینه شمدون در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.
مهدی جلالی دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی در این نشست ضمن تقدیر از عوامل طرح مردمی «آینه شمعدون» اظهار کرد: تمرکز ما در این طرح بر حاشیه‌ شهر مشهد است؛ هم در بحث خیرین و هم افراد تحت پوشش.
به گفته وی 70 درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند و تمرکز انجام کار خیر بر آنها به همین دلیل است.
به گفته جلالی شهردای مشهد و شخص آقای سید صولت مرتضوی شهردار هم قول مساعد برای همکاری در امر تبلیغات محیطی داده اند و قرار شده بنرهای این طرح را در مناطق مختلف شهر نصب کند.
وی افزود آستان قدس رضوی هم در اجرای بهتر و شایسته‌تر این طرح در مشهد قول مشارکت داده و صدا و سیمای استان هم در امر تبلیغ و پخش تیزر و کلیپ درباره این طرح ما را یاری خواهند کرد.
محمدرسول طالبی، طراح و مجری طرح مردمی «آینه‌شمعدون» هم در این نشست گفت: این طرح از نیمه ماه رمضان کارش را آغاز کرد و تاکنون توانسته در چندین شهر با تشکیل ستاد، کار تهیه و توزیع جهیزیه را به انجام برساند.
طالبی با بیان اینکه خوشبختانه از آغاز فعالیت ما نهادها و موسسات زیادی آمادگی مشارکت خود را با این طرح مردمی اعلام کردند، افزود: با همین مشارکت‌ها توانستیم در روز تولد امام رضا (ع) تعداد 114 جهیزیه را در آزادشهر استان گلستان تقدیم زوج‌های جوان کنیم.
به گفته طالبی طرح «آینه شمعدون» به دنبال تجمیع ظرفیت‌های نهادی و مردمی در راستای تامین جهیزیه برای زوج‌های کم‌برخوردار است.
در این نشست مقرر شد جلسه بعدی ستاد آینه شمعدون مشهد در موسسه «راز دوم حیات» با حضور دست‌اندرکاران و بازوان اجرایی این طرح برگزار شود و در خصوص جزئیات اجرایی طرح تصمیم‌گیری شود. به علاوه بسیج اصناف مشهد، بسیج شهری و بازار و بازریان به عنوان اصلی‌ترین اقشار جهت مشارکت در طرح آینه شمعدون مشهد عنوان شدند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:

«دزد حرفه ای» هنگام فرار با شلیک پلیس از پای در آمد

داخل پراید و به زور عروسم کرد

پسر بچه 10 ساله به قَتل غیر عمد یک کودک محکوم شد+عکس

دستگیری سه برادر به جرم آزار و اذیت طعمه هایشان/ فیلمبرداری از صحنه آزار و اذیت +عکس

اقدام هولناک 3 مرد با مستاجر یک انبار بزرگ در تهران

کدخبر: 224252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟