پاپوش پلیس کانادا برای یک زوج مسلمان

به نقل از راشاتودی، دادگاه عالی کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا، با صدور حکمی نسبت به آزادی زوج مسلمان کانادایی، پلیس این کشور را به جعل اتهام علیه این دو زوج متهم کرد.
بر این اساس، قاضی "کاترین بروس" در حکمی که رسانه های کانادایی آن را حکمی تاریخی خواندند، اعلام کرد: پلیس سری کانادا برای "جان ناتال" و "آماندا کورودی" اتهامی تحت عنوان تلاش برای بمب گذاری پارلمان در تورنتو را تراشیده و ادعا کرده است که آن ها در ماه ژوئن سال 2013، سعی داشتند در جشن های عید ملی این بمب را کار بگذارند.
بروس تاکید کرد: جهان، به اندازه کافی تروریست دارد و نیازی نداریم که پلیس، شمار بیشتری از افراد حاشیه نشین برای ما بتراشد.
قاضی کانادایی افزود: افسران پلیس کانادا در این پرونده، پا را از حد اختیارات خود فراتر نهاده و در مدت چند ماه، اقداماتی شرم آور داشتند، این در حالی است که زن و شوهر کانادایی هیچ خطری برای مردم نداشتند و تنها مشکل آنان، سادگیشان بود.
بر اساس اعلام رسانه های کانادا، این نخستین بار است که در کانادا، دفاع از یک پرونده تروریستی، به نفع متهم تلاش می شود.
بر پایه این گزارش، قاضی کانادایی، همه اقداماتِ مرتبط به رسیدگی به این پرونده را متوقف کرد تا دیگر امکان پیگیری این پرونده از راه های دیگر وجود نداشته باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟