شکارچی پلنگ مازندران به 2 سال حبس محکوم شد+عکس

رئیس اداره محیط زیست سوادکوه گفت: دامداری که سال گذشته تصویری از خود به همراه یک لاشه پلنگ بالغ و بزرگ به دوش گرفته را در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط همیاران محیط زیست شناسایی شد.
ابراهیم فلاحی افزود: با شکایت اداره محیط زیست، پرونده ای در مراجع قضایی شهرستان سوادکوه تشکیل و متهم با دستور دادستان به دادسرا احضار شد.
این فرد که مدتی پس از کشتن پلنگ در حادثه ای به شدت آسیب دید و از ناحیه هر دو پا فلج شده، ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد اما با مشاهده عکس و سوالات بازپرس قبول کرد عکس متعلق به وی است اما ادعا کرد لاشه پلنگ با فتوشاپ روی دوش او قرار داده شده است.
متهم در ادامه بازجویی ها ادعای خود را تغییر داد و گفت: عکس واقعی است اما لاشه پلنگ را در جنگل پیدا کرده و برای یادگاری از آن عکس گرفته و در مرگ پلنگ هیچ دخالتی نداشته است.
بر اساس اعترافات متهم و شواهد موجود، به احتمال بسیار زیاد این پلنگ با استفاده از طعمه آغشته به سم کشته شده است.
دادگاه کیفری سوادکوه، متهم را از اتهامات وارده تبرئه کرد اما با اعتراض اداره محیط زیست سوادکوه ، پرونده جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدید نظر مازندران ارجاع شد.
قضات دادگاه تجدیدنظر در جریان بررسی مجدد پرونده ، با توجه به مستندات پرونده، اعترافات ضد و نقیض متهم و اینکه متهم در بازجویی تلویحا به کشتار پلنگ اعتراف و از دادگاه تقاضای بخشش کرده بود، رای دادگاه بدوی را نقض و متهم را به دو سال حبس محکوم کردند که با توجه به عدم سابقه کیفری و از کار افتادگی متهم، دو سال حبس تعیین شده را تعلیق نمودند.
در صورتیکه متهم در این مدت مرتکب جرم دیگری شود، قرار تعلیق ، لغو و برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.
این حکم 2 مرداد ماه امسال صادر و 7 مرداد به طرفین دعوی ابلاغ شده است.
پس از محکومیت متهم و قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، اداره محیط زیست سوادکوه جهت دریافت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار پلنگ به مبلغ هشتصد میلیون ریال دادخواست حقوقی تنظیم خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟