جزئیات حادثه فوت 4 بیمار دیالیزی در اهواز

جواد کاظم‌نسب در گفت وگو با خبرنگاران، عنوان کرد:‌ روز گذشته باخبر شدیم که در دیالیز بیمارستان سینای اهواز موردی رخ داده و 4 نفر از بیمارانی که دیالیز شده‌اند در بازگشت به منازلشان فوت کردند، از همان زمان پیگیری‌های لازم به عمل آمد و من و دیگر نمایندگان به سرعت به بیمارستان مراجعه و مشکلات را پیگیری کردیم.
او ادامه داد:‌ با وزارت بهداشت و درمان تماس گرفته شد و شب گذشته هیاتی از سوی وزیر به اهواز آمدند؛ ما تا 2 بامداد جلسه داشتیم و هیات اعزامی از بیمارستان بازدید و علت فوت این 4 نفر را پیگیری کردند.
نماینده اهواز تاکید کرد: مشکل اساسی که وجود دارد کمبود پرسنل و اعتبار برای تجهیز این بیمارستان است. این بیمارستان قدمت زیادی دارد و مربوط به قبل از انقلاب است. اما حالتی را که یک بیمارستان از لحاظ امکانات رفاهی و پزشکی و محیطی داشه باشد ندارد. لذا درخواست کردیم که مشکلات این بیمارستان حل شود و سونوگرافی و سی تی اسکن برقرار شود. داروخانه‌ این بیمارستان هم داروخانه خصوصی است، کاری را که باید انجام دهد و دارو را طبق تعرفه در اختیار مردم قرار دهد انجام نمی‌دهد و تعرفه‌اش بیش از تعرفه‌های قانونی است.
کاظم نسب درباره علت این حادثه خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر منتظر هستیم گروه فنی وزارت نتیجه را در اختیار ما قرار دهد که علت مرگ این عزیزان چه بوده؛ این گروه سخت مشغول بررسی همه جوانب هستند.
نماینده اهواز همچنین گفت: مردم اهواز که 8 سال دفاع مقدس روبروی دشمن بعثی ایستادند نباید با این همه بی مهری مواجه شوند. نباید بیمارستان‌هایی که فرسوده هستند در اختیار آنها قرار گیرد. انتظار ما برای مردم خوزستان بیش از این است بنابراین ما اعتراضمان را در اختیار هیات اعزامی دادیم و امیدواریم پیگیری‌های لازم انجام شود.
کاظم نسب در ادامه عنوان کرد: خانواده‌های درگذشتگان نیز به بیمارستان آمدند و اعتراض کردند اما هنوز نتیجه قطعی در مورد علت حادثه به دست نیامده که احتمالا تا آخر وقت امروز مشخص می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟