تیراندازی درمراسم عزاداری دارخوین 6 نفر را راهی بیمارستان کرد

تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات دیگری نظیر ازدواج های ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.
وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی رایج در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های برجای مانده از نیاکان اینگونه دستمایه اشتباهات شود.
روز پنج شنبه ودرمراسم درگذشت یکی از اهالی شهر دارخوین شهرستان شادگان ، یکی از شهروندان در حال تیراندازی هوایی تعادل خود را از دست داده و این مساله باعث مجروح شدن 6 نفر از حاضران در مراسم شد.
بر اساس اخبار دریافتی موثق، مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید معرفی زاده شهرستان شادگان منتقل شدند تا رسیدگی های پزشکی لازم در این خصوص صورت گیرد.
گفتنی است حال یک نفر از افراد راهی بیمارستان وخیم گزارش شده است.
این سنت، تعداد زیادی کشته و زخمی برجای می گذارد هرچند در این خصوص نشست های مختلفی بین سران طوایف و قبایل قومیت های مختلف استان برگزار شده است ولی کماکان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم.
در یکی از این مراسم ها در بهمن ماه سال گذشته در آبادان، شلیک هوایی چندین گلوله در یک مراسم عروسی وحشت شبانه را به جان همگان انداخت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟