موج گرفتگی یک نفر بر اثر انفجار مین در قصرشیرین

نعمت الله نازپرورده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین افزود: در جریان این حادثه یک دستگاه بولدوزر متعلق به شرکت پاکسازی مین در مسیر قصرشیرین به خسروی در محل شرکت کشت و صنعت از توابع بخش مرکزی این شهرستان با مین برخورد کرد که پس از انفجار راننده آن دچار موج گرفتگی شد.
راننده این بولدوزر پس از موج گرفتگی برای بهبود شرایط جسمانی به بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین منتقل شد و در جریان این حادثه بلدوزر نیز دچار خسارت مادی شد.
از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قصرشیرین پنج مورد انفجار مین رخ داد که در سه انفجار در مجموع 11 راس گوسفند که در منطقه در حال تعلیف بودند، تلف شدند و در چهارمین و پنجمین انفجار نیز 2 دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی دچار خسارت مادی شده و راننده این خودروها نیز دچار موج گرفتگی شدند. پارسال نیز در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان قصرشیرین 6 نفر کشته و 31 نفر نیز مجروح شدند.
جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است. اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.
با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.

کدخبر: 72879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟